میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

بررسی رتبه بندی ایرلاین ها در کمیسیون گردشگری

هیأت رئیسه و کارشناسان کمیسیون گردشگری اتاق، در نشستی با حضور مدیر عامل شرکت پارسیان هوشمند، به بررسی ابعاد طرح رتبه بندی شرکت های گردشگری پرداختند.

20 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1181
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، اصغری قاجاری رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در این نشست، از همکاری کمیسیون با شرکت پارسیان هوشمند و تفاهمنامه ای که فی ما بین این شرکت در هفتمین نشست کمیسیون منعقد شد، خبر داد.
به گفته وی، در این جلسه مقرر شد کمیته فنی مرکب از دبیر و کارشناسان انتخابی کمیسیون و همچنین دو یا چند نفر از شرکت پارسیان هوشمند، با برگزاری جلسه کارشناسی به تبادل نظر بپردازند. همچنین مقرر شد شرکت پارسیان هوشمند نسبت به ارائه ۳ پروپوزال جداگانه در زمینه هتل ها، آژانس ها و ایرلاین­ها، حداکثر ظرف یک هفته اقدام کند.
تشکیل هرچه سریعتر اتاق فکری در راستای اهداف کمیسیون با منتخبین کمیسیون، از دیگر محورهایی بود که در این نشست مشترک مورد تاکید قرا گرفت.
اصغری در مورد بهره گیری جدی از فاینانس در توسعه صنعت گردشگری گفت: حتما می بایست اتاق بازرگانی در این زمینهوارد عمل شود.

شکر خدایی مدیرعامل شرکت پارسیان هوشمند نیز گفت:در بحث رتبه بندی با کمیسیون چالش هایی وجود دارد و رفع این چالش ها، نیاز به یک نظر سنجی است.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که اطلاعات رتبه بندی صنایع گردشگری، هر ۳ ماهه یک منتشر شود.
این اطلاعات بر اساس تحقیق آماری تهیه می شود و اولویت طرح را پاسخ به این پرسش که محبوبترین ایر لاین کدام است؟ تشکیل می دهد.

شکرد خدایی گفت: چون تا کنون هیچ گونه آماری از رتبه بندی ایرلاین ها وجود ندارد، در نتیجه رتبه بندی آنها از طریق بازدیدهای میدانی و اطلاعات آماری امکان پذیر خواهد بود. ضمنا اولویت دوم، رتبه بندی آژانس ها واولویت سوم جامعه هتل داران و تعیین محبوبترین هتل ها می باشد.

بر اساس گفته وی، تامین مالی هزینه های این پروژه در دو بخش خصوصی و دولتی، امکان پذیر می باشد.

در همین رابطه