رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

محمدحسین شریعتمدار خبر داد

سومین همایش بزرگداشت روز ملی آب 13 اسفند برگزار می‌شود

سومین همایش بزرگداشت روز ملی آب 13 اسفند 1396 از سوی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران برگزار می‌شود.

06 اسفند 1396
کد خبر : 12396
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سومین همایش بزرگداشت روز ملی آب 13 اسفند 1396 از سوی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران برگزار می‌شود.

محمدحسین شریعتمدار. عکس: اشکان روزرخ

سومین همایش بزرگداشت روز ملی آب 13 اسفند 1396 از سوی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران برگزار می‌شود.

محمدحسین شریعتمدار، رئیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب ضمن اعلام این خبر در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: «با توجه به اهمیت موضوع آب در جهان و منطقه غرب آسیا از جمله ایران و لزوم اهتمام کافی به ترمیم منابع آب کشور از نظر مشارکت هرچه بیشتر عموم، فرهنگ‌سازی در مورد این مایه حیات در دستور کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران قرار گرفته و دبیرخانه دائمی این همایش در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران مستقر است.»

شریعتمدار افزود:‌ «این دبیرخانه در دو سال گذشته با هدف تقویت روحیه و امیدبخشی به رفع بحران آب با شعار نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی به شناسایی و تقدیر از خدمتگزاران به آب کشور، دانشمندان، محققان، کارشناسان و خیرین آبرسان و آبخیزدار، تولیدکنندگان برتر کشاورزی در زمینه بهره‌وری آب و صنایع فعال در طراحی و اجرای بازچرخانی آب پرداخته، و همچنین نسبت به عقب افتادگی ترمیم منابع آب کشور هشدارهای لازم را می‌دهد.»

به گفته رئیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، سومین دوره همایش بزرگداشت روز ملی آب، یکشنبه 13 اسفندماه 96 که مصادف با «نوروز آب‌ها» در تقویم ایران باستان است در محل اتاق ایران برگزار می‌شود. شرکت مدیریت منابع آب کشور، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست و مؤسسات بین‌المللی از جمله کمیسیون ملی یونسکو-ایران در برگزاری این نشست همکاری دارند. این همایش با نگرشی بر شعار روز جهانی آب در سال 2018 با عنوان «طبیعت برای آب» و تمرکز بر راه‌حل‌های طبیعت‌محور برای آب برگزار خواهد شد.

شریعتمدار افزود: «از آنجایی که هدف اصلی این نشست، برگزاری مراسمی در جهت نکوداشت آب با نگرشی به روز جهانی آب در تاریخ 22 مارس (2 فروردین) است، برپایی آن را فرصتی ارزنده و مغتنم برای پرداختن به یکی از مهمترین چالش‌های اساسی کشور می دانیم. همچنین این نشست فرصت خوبی برای به صدا درآوردن زنگ بحران آب برای کلیه دست اندرکاران نظیر نخبگان، مسئولان، فرهیختگان، هنرمندان، آحاد جامعه و دلسوزان کشور است. در واقع فرصتی است مغتنم به منظور ارزیابی اقدامات محیطی برای درد و دل‌های دلسوزانه و خودمانی و همچنین مجالی برای قدردانی از خدمات ارزنده علمی، اجرایی، تکنولوژی و مدیریتی در امر آب.»

بر اساس اعلام دبیرخانه سومین همایش بزرگداشت روز ملی اهداف و محورهای این همایش به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

1.       مدیریت بحران آب

2.       اتخاذ یک تدبیر کارآمد مبتنی بر تعامل همگانی

3.       جلب سرمایه‌های اجتماعی در نیل به اهداف تعادل بخشی

4.       تمرکز بر ارتقاء بهره وری

5.       اولویت خاص بر حفظ محیط زیست

6.       راه‌حل‌های طبیعی رفع چالش آب

7.       توجه به بازچرخانی صنعت و شهرک‌های صنعتی

همچنین در پی برگزاری اولین و دومین مسابقه سراسری عکس آب در دو سال گذشته، در سال جاری نیز سومین مسابقه سراسری عکس آب با تمرکز بر فرهنگ مصرف، تکنولوژی، بهره وری هدفمند، بحران سفره‌های زیرزمینی، طبیعت و پدیده‌ها برگزار شده است. در سال جاری 634 عکاس در مسابقه شرکت کرده و در مجموع 4089 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از برگزیدگان آن در روز برگزاری همایش تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

[برای دریافت پوستر در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید]

در همین رابطه