رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عراق با هیات ایران مطرح شد

استقبال بخش خصوصی عراق از سرمایه‌گذاری مشترک با ایران

رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عراق و رئیس اتاق بازرگانی بغداد عصر دیروز با حضور در هتل محل اقامت هیات تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بغداد، از سفر این هیات به عراق استقبال کردند.

16 اسفند 1396
کد خبر : 12582
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عراق و رئیس اتاق بازرگانی بغداد عصر دیروز با حضور در هتل محل اقامت هیات تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بغداد، از سفر این هیات به عراق استقبال کردند.

 جعفر رسول الحمدانی با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در بغداد گفت: بعد از سقوط رژیم بعث، ایران در تمام مراحل پشتیبان مردم عراق بوده است و اکنون وقت آن رسیده که بخشی از بازار عراق در اختیار ایرانی‌ها باشد.

 رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عراق گفت: شرایط عراق از ۵ سال گذشته تا امروز فرق کرده است و با خروج و شکست داعش و برقراری امنیت نسبی نگاه بسیاری از کشورها به بازار عراق معطوف شده است.

الحمدانی با اشاره به مخالفت‌ها و سختگیری آمریکا برای حضور ایرانی‌ها در بازار عراق گفت: باید به دنبال ایجاد شرکت‌های استراتژیک باشیم و با سرمایه‌گذاری‌های مشترک این حق ایرانی‌ها از بازار عراق از بین نرود وی گفت آماده هر نوع همکاری با ایرانی‌ها هستیم.

 رئیس اتاق ایران هم ضمن تقدیر از استقبال رئیس اتاق بازرگانی بغداد گفت: دو کشور ایران و عراق در سال‌های اخیر نزدیکی خوبی با هم داشته‌اند و اراده سیاسی دو کشور هم بر همین موضوع استوار است که فعالان اقتصادی بایستی برای افزایش حجم مناسبات خود از این فرصت استفاده کنند.

 غلامحسین شافعی اتاق‌های مشترک ایران و عراق را به عنوان حلقه پیوند فعالان اقتصادی دو کشور دانست و گفت: به دلیل اهمیت این سفر تعدادی از روسای اتاق‌های استانی، روسای تشکل‌های بخش خصوصی و دو نفر از نمایندگان مجلس این هیات را همراهی می‌کنند.

 رئیس اتاق ایران گفت: دولت‌ها وظیفه دارند زیرساخت‌های لازم را برای حرکت فعالان اقتصادی فراهم کنند و فعالان اقتصادی دو کشور نیز باید با استخراج موانع، راه حل‌های مناسب را به دولت‌های خود ارائه کنند.

 غلامحسین شافعی با اشاره به برگزاری همایش تجاری ایران و عراق گفت: حامل پیشنهادهایی هستیم که مطمئناً حجم مناسبات ما را با عراق در آینده افزایش خواهد داد.

 رئیس اتاق مشترک ایران و عراق هم در این جلسه با اشاره به اینکه حمایت‌های اتاق ایران و عراق می‌تواند زمینه ارتباط تجاری دو کشور را فراهم کنند گفت: برخی از شرکت‌های ایرانی به زودی دفاتر خودشان را در عراق راه اندازی خواهند کرد.

یحیی آل اسحاق گفت: ما از حضور رقیب در بازار عراق واهمه‌ای نداریم و آماده رقابت هستیم به شرطی که تمام شرایط به طور یکسان باشد و از حمایت‌های دولت و اتاق عراق هم بهره‌مند باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه