رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

اتاق ایران از متقاضیان دعوت می کند

اعزام فعالان بخش خصوصی همراه با وزیر خارجه به 4 کشور اروپایی

کشورهای لتونی، لهستان، سوئد و فنلاند از نهم تا سیزدهم خرداد میزبان جواد ظریف و هیات اقتصادی همراه خواهند بود.

29 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1321
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
کشورهای لتونی، لهستان، سوئد و فنلاند از نهم تا سیزدهم خرداد میزبان جواد ظریف و هیات اقتصادی همراه خواهند بود.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران

وزیر امور خارجه کشورمان نهم خردادماه سفری 4 روزه به 4 کشور اروپایی، آغاز خواهد کرد.

کشورهای لتونی، لهستان، سوئد و فنلاند مقاصد هیات ایرانی در این سفر به شمار می روند.

در این سفر یک هیات اقتصاد و تجاری،‌ محمد جواد ظریف را همراهی خواهد کرد. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حال مهیا کردن این هیات اقتصادی برای همراهی با هیات دیپلماتیک است.

اهمیت این 4 کشور برای ایجاد ارتباط با اروپا موجب شده تا فعالان اقتصادی تمایل زیادی به مذاکره با فعالان اقتصادی این کشورها داشته باشند.

اتاق ایران در حال دریافت اطلاعات و درخواست‌های متقاضیان حضور در این سفر است. به همین دلیل از مدیران ارشد بخش های خصوصی در صنایع منتخب دعوت کرده است که اگر برای همراهی وزیر امورخارجه و انجام مذاکرات اقتصادی با طرف های اروپایی تمایل دارند، اعلام آمادگی کنند.

طبق اطلاعیه ای که اتاق ایران منتشر ساخته، فعالان اقتصادی در صنایع سلولزی، فلزات، تجهیزات و تکنولوژی نفت و گاز، قطعه سازی، تجهیزات و تکنولوژی حمل ونقل، ماشین آلات معدنی، معدن، تکنولوژی کشاورزی و غذا، پلاستیک و لاستیک، فرش دستباف، میوه صادراتی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و بانکداری از شاخه های دارای اولویت برای سفر به کشورهای لهستان، سوئد، فنلاند و لتونی هستند.

مدیران عامل و یا اعضای هیأت مدیره شرکت‏های عضو اتاق علاقمند به حضور در این هیأت تجاری، می‏ توانند درخواست خود را حداکثر تا تاریخ 31 اردیبهشت از طریق ثبت نام در پرتال خدمات الکترونیکی اتاق ایران ارسال کنند. شماره تلفن 85732372 پاسخگوی سوالات و ابهامات متقاضیان است.

همچنین با توجه به اینکه زمان کوتاهی تا انجام سفر باقی مانده، اخذ ویزای شنگن برای متقاضیان مقدور نیست و همراهان صرفا از بین افرادی که دارای ویزای معتبر شنگن باشند، انتخاب خواهند شد. هزینه این سفر 9 میلیون تومان است.

موضوعات :
در همین رابطه