رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جلسه تشکل‌های شیمیایی و نفتی با مرکز ملی رتبه‌بندی تأکید شد

رتبه‌بندی اقتصادی، بهترین راهکار برای شفاف‌سازی محیط کسب‌وکار

14 تشکل محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در نشستی با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران، به‌کارگیری نظام رتبه‌بندی را ابزار کارآمد و ضروری برای شفاف‌سازی اقتصادی کشور عنوان کردند و خواستار تبیین و اطلاع‌رسانی بیشتر در این مورد شدند.

29 خرداد 1397
کد خبر : 13961
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نخستین نشست 14 تشکل محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران برگزار شد.

مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران ضمن تشریح مبانی نظری، تجربی و قانونی رتبه‌بندی، گفت: کمک به شفاف‌سازی و حمایت از فعالان اقتصادی کشور یکی از مسئولیت‌های اصلی مرکز ملی رتبه‌بندی به شمار می‌رود که تحقق آن نیازمند همراهی و همکاری تشکل‌های اقتصادی است.

امین‌الله فرهادی در نشست 14 تشکل محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران، افزود: در فرایند تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی، تشکل‌های اقتصادی جایگاه مهمی دارند و تعامل آنها با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران می‌تواند مسیر شایسته‌سالاری در کسب‌وکار را هموار کند.

در ادامه اعضای تشکل‌های حاضر، به بیان نظرات خویش پرداخته و به‌کارگیری نظام رتبه‌بندی را ابزار کارآمد و ضروری برای شفاف‌سازی اقتصادی کشور عنوان کردند.

 همچنین نماینده تشکل‌های حاضر در جلسه خواستار تبیین و اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد رتبه‌بندی و تسهیلات و خدمات تعریف شده برای دریافت‌کنندگان رتبه شدند و تأکید کردند درصورتی‌که بنگاه‌ها بدانند دارندگان رتبه نسبت به سایرین از چه امتیازات قانونی و اجتماعی و صنفی برخوردار خواهند شد، رویکرد و استقبال از رتبه‌بندی دو چندان خواهد شد.

در پایان این نشست توافق شد تشکل‌های حاضر، در اسرع وقت نقطه نظرات خود در مورد مدل پیشنهادی تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی حوزه‌های کاری این تشکل‌ها را به مرکز ملی رتبه‌بندی ارسال کنند.

در همین رابطه