رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز خبر داد

مشارکت استان فارس در برنامه‌های جام جهانی 2022 قطر

یلدا راهدار، عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز خبر داد اتاق شیراز به عنوان اتاق معین کشور ایرلند مشخص شده است و تلاش می کند از این فرصت برای حضور پایدار بخش خصوصی استان در اروپا استفاده کند.

29 خرداد 1397
کد خبر : 13964
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کارگروه هیات‌ها و نمایشگاه‌های استان فارس با حضور اعضا این کارگروه و رئیس اتاق شیراز در محل این اتاق برگزار شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز در این جلسه گفت: امسال عمده مناسبات اقتصادی و تجاری ما با کشور ایرلند انجام می‌شود. کارگروه ویژه اعزام و پذیرش هیات های تجاری استان فارس و کشور ایرلند در اتاق شیراز تشکیل شده و برنامه های راهبردی برای توسعه صادرات به کشور ایرلند تدوین و اطلاع رسانی می شود.

یلدا راهدار اضافه کرد: بر اساس قانون با تشکیل اتاق مشترک، اتاق های معین حذف می شوند و به همین دلیل اتاق فارس دیگر اتاق معین کشور قطر نیست. امسال اعزام و پذیرش هیات تجاری فعالان اقتصادی استان را به کشور ایرلند خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه کارگروه صادرات به قطر نیز در اتاق شیراز فعال است، اظهارداشت: سال گذشته دو هیات اقتصادی تجاری از استان فارس به کشور قطر سفر کرده است که این سفرها دستاوردهای خوبی برای اقتصاد استان داشته است.

نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این سفرها، تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق شیراز و فعالان اقتصادی کشور  قطر است. در این کارگروه زمینه های همکاری دو طرف بررسی و در بخش های مختلف از جمله شرکت های تامین کننده مواد ساختمانی و خدمات پالایشگاهی، ارسال محموله های شبکه های فولادی، معرفی پیمانکاران راه و ساختمان و انرژی و مواد غذایی اقدامات خوبی انجام شده است.

راهدار عنوان داشت: یکی از برنامه های مشترک ما با کشور قطر، اتصال استان فارس به جام جهانی 2022 در کشور قطر است. در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام و جلساتی با نماینده فیفا در کشور قطر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به صورت کارشناسی حضور و حرکت فعالان اقتصادی استان در بازار قطر را بررسی کردیم، تصریح کرد: یکی از مشکلات صادر و تولید کنندگان ما عدم دقت و مطالعه بازار، نیازمندی ها، نوع ورود و حضور و مطالبات بازارهای اطراف ماست. به طوری که آشنا نبودن به ادبیات حضور و مذاکره موجب حضور ناموفق فعالان اقتصادی ما در مباحث صادرات شده است.

راهدار بیان کرد: هیات های تجاری یکی از زمینه های موثر برای صادرات موفق است که متاسفانه برخی هیات های اعزامی در قالب اقتصادی و تجاری با قوانین تجارت بین المللی آشنایی نداشته و در نهایت موجب متضرر شدن صادرکنندگان ما می شود. تلاش ما در اتاق شیراز بر این است تا برای انتخاب افراد در هیات های تجاری و اقتصادی شرایطی قرارداده شود که شاهد حضور افراد متخصص بیشتری در هیات های اعزامی استان باشیم.

او ادامه داد: برخی از نمایشگاه ها باعث آسیب زدن به تولیدات ما می شوند که در سال جاری برنامه ساماندهی نمایشگاه ها در استان در دستور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس قرار گرفته است. امیدواریم شاهد پراکندگی نمایشگاه های تخصصی در استان فارس و شهر شیراز نباشیم.

هادی حنایی، عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز نیز در این جلسه گفت: صادرات آبرو و هویت هر کشور است و باور سیاسی نباید به فعالیت های اقتصادی ضربه بزند. متاسفانه بیشتر مسولان ما اولویت سیاسی دارند و نه اقتصادی. در حوزه قوانین صادرات با ضعف روبرو هستیم به طوری که اگرعملکرد یک صادرکننده موجب متضرر شدن دیگران شود نمی توان با اخلال گران در صادرات برخورد قانونی شود.

موضوعات :
در همین رابطه