رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

به همت معاونت بین‌الملل اتاق ایران

نشست توجیهی تشکیل کمیته مشترک ایران-ژاپن برگزار شد

نشست هماهنگی تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران ژاپن از سوی معاونت بین‌الملل اتاق ایران و با حضور 38 شرکت فعال در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی، دارویی، حمل‌ونقل نفت و گاز، فرش،‌ ماشین آلات راه‌سازی و مواد غذایی برگزار شد.

02 تیر 1397
کد خبر : 14003
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاونت بین‌الملل اتاق ایران به منظور تشکیل کمیته مشترک ایران و ژاپن نشست هماهنگی با حضور 38 شرکت فعال در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی، دارویی، حمل‌ونقل نفت و گاز، فرش،‌ ماشین آلات راه‌سازی و مواد غذایی برگزار کرد.

در این نشست، محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران ضمن اشاره به سوابق طولانی روابط اقتصادی دو کشور از ژاپن به عنوان یکی از شرکای اصلی تجاری ایران در منطقه شرق دور طی دهه‌های اخیر یاد کرد و حوزه‌های نفت و گاز، صنایع معدنی و فن‌آوری نانو، پتروشیمی، مخابرات، خودرو، داروهای گیاهی را به عنوان مهم‌ترین حوزه‌های همکاری اقتصادی ایران و ژاپن دانست.

وی ضمن تأکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در راستای توسعه مناسبات تجاری ایران با ژاپن، تصریح کرد: مجوز تأسیس این کمیته مشترک در بهمن‌ماه سال جاری توسط هیات رئیسه اتاق ایران صادر شد و اطلاع‌رسانی برای جذب اعضا صورت گرفت. در حال حاضر گروه زیادی از شرکت‌ها، متقاضی عضویت در این کمیته شده‌اند.

معاون بین‌الملل اتاق ایران بر نقش و اهمیت کمیته‌ها و اتاق‌های مشترک به عنوان بازوی اتاق ایران برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرد و گفت: در کمیته‌های مشترک بازرگانی با ترکیبی از فعالان بخش خصوصی و نمایندگانی از وزارت امورخارجه و سازمان توسعه تجارت باید برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور و بهبود روابط، گام‌های مؤثری برداشته شود.

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی متقاضی عضویت در کمیته مشترک ایران و ژاپن ضمن اشاره به مشکلات و موانع پیش رو در توسعه فعالیت‌ها با تجار ژاپنی، به معرفی زمینه‌ها و سوابق فعالیت خود با این کشور پرداختند.

گزارش این جلسه به‌منظور انتخاب اعضای کمیته مشترک ایران و ژاپن به هیات رئیسه اتاق ایران ارائه خواهد شد و اعضای این کمیته از سوی هیئت رئیسه اتاق ایران انتخاب می‌شوند.

موضوعات :
در همین رابطه