میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق کاشان در نشست با مدیران بانکی

مشکلات مالی تولیدکننده‌ها را حل کنید

معاون وزیر اقتصاد در امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی به همراه مدیرعامل بانک ملی ایران برای بررسی مشکلات صنایع کاشان و آران وبیدگل به این شهرستان سفر کردند.

16 تیر 1397
کد خبر : 14232
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
معاون وزیر اقتصاد در امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی به همراه مدیرعامل بانک ملی ایران برای بررسی مشکلات صنایع کاشان و آران وبیدگل به این شهرستان سفر کردند.

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان - عکس: محمد علی‌مهدی

رییس اتاق کاشان در نشست هم اندیشی و رفع مشکلات اعتباری واحدهای تولیدی صنایع منطقه کاشان که با حضور محمد رضا حسین زاده  مدیر امور اعتباری  بانک ملی ایران و امیر باقری معاون امور بانکی و بیمه وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: در اقتصاد همیشه فرصت پیش نمی‌آید. تولید کننده با توجه به شرایط کنونی اقتصاد همین امروز نیاز به پول و اعتبار دارد و فردا خیلی دیر است.

محمود تولایی با اشاره به بحران موجود در واحدهای صنعتی منطقه کاشان اعلام کرد: مواد اولیه برخی واحدهای این شهرستان بطور کامل وارداتی است و در این بخش دچار مشکلات اجتناب ناپذیری شده اند.

وی بانک‌های دولتی را مهمترین پشتوانه صنایع کشور دانست و افزود: بانک‌های دولتی برای بهره‌گیری در اولویت صنایع قرار دارند و می‌توانند به بقیه بانک‌ها نیز کمک کنند.

وی  افزود: صاحبان صنایع، قبلا از بانک‌ها فاینانس‌های خارجی6 ماه تا یکسال دریافت می‌کردند اما اکنون نه تنها این فاینانس‌ها وجود ندارد بلکه بانک کل مبلغ را نقدی دریافت می‌کند و حتی برخی قیمت‌ها در پروفرم‌ها را بالاتر اعلام می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی در بدنه مدیریت اجرایی کشور نیز برطرف شود.

رییس اتاق کاشان با تقاضا از مدیران بانکها در مورد عدم سختگیری به تولید کننده از آنها خواست تا به مشتری‌های معتبر سهل گرفته و در راه تولید حمایت‌گر آنها باشند.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی کنونی از سنگ‌اندازی‌ها جلو پای تولیدکننده بکاهیم و با برداشتن سنگ‌های پیش پای آنها  از جمله (وثیقه و سودهای سنگین) از ورشکستگی این بنگاه‌های اقصادی جلوگیری کنید.

میز ویژه کاشان در بانک ملی ایران ایجاد می‌شود

محمدرضا حسین زاده رئیس هئیت مدیر بانک ملی ایران در این نشست گفت: طرح‌های با بیش از 50 میلیارد ریال در واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه از این پس به صورت ویژه در تهران بررسی و کارشناسی خواهد شد.

وی همچنین از تفویض اختیار بانک ملی استان اصفهان به بانک ملی کاشان خبر داد و افزود: اختیارهای بانک‌های این شهرستان متناسب با توان کارشناسی آنها به منظور کاهش فرآیندهای اداری باید افزایش یابد.

مدیرعامل بانک ملی ایران بیان کرد: باید در شرایط سخت اقتصادی در کنار هم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم زیرا به میزانی که چرخ تولید به چرخش درآید، وضعیت اقتصادی کشور بهتر و اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد.

او اضافه کرد: ایجاد محدودیت برای صاحبان صنایع و بازرگانان در شرایط اقتصادی موجود از سوی برخی بانک‌ها ناجوانمردانه و فرصت‌طلبی است؛ نرخ سود بانکی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار خلاف قانون بوده و بانک‌های دولتی حق ندارند بخشی از وام را گرو نگهدارند.

حسین‌زاده با اشاره به استقبال بانک ملی از ال‌سی داخلی به عنوان عامل رونق اقتصاد کشور گفت: در شورای هماهنگی بانک‌های دولتی یکی از اصول مورد تاکید پشتیبانی از واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور جلوگیری از توقف فعالیت و تعطیلی آنهاست.

به گفته وی، منابع پولی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات محدود است و یکی از علت‌های نارضایتی مردم از بانک‌ها نیز همین عرضه محدود منابع است که باید در مسیر موثر استفاده شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره برخی محدودیت ها تصریح کرد: تحریم های جدیدی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا اعمال می شود اما سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا تا آنجا که می توانند در برابر اقدام قلدرمآبانه آنها ایستادگی می‌کنند و در کنار جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی خاص برخی تنگناها را تحمیل خواهد کرد که از جمله راهکارهای برون رفت از آن کاهش اهمیت و قدرت دلار است و این امر در گرو بهره‌گیری از ارزهای محلی و ملی است.

در این نشست، برخی از صاحبان صنایع شهرستان کاشان به بیان مشکلات اعتباری واحدهای صنعتی خود پرداختند که مقرر شد مسائل آنها در کارگروه های تخصصی بررسی شود.

موضوعات :
در همین رابطه