میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران در نشست هماهنگی کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو

میزبانی اردبیل از کنفرانس اکو فرصتی برای جذب گردشگر خارجی است

دومین همایش بین‌المللی کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری با هدف بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو و حذف تدریجی موانع تجاری، از 16 تا 18مهرماه سال جاری در سرعین برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد، نقش حائز اهمیتی در توسعه گردشگری خارجی و ارزآوری برای کشور دارد.

01 مرداد 1397
کد خبر : 14487
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست هماهنگی «دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو» روز گذشته با حضور رئیس اتاق ایران، رئیس اتاق اردبیل، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و اتاق اکو، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق اکو و معاون امور بین‌الملل اتاق ایران، استاندار استان اردبیل، معاون اقتصادی وزیر بهداشت و همچنین معاون رئیس سازمان نظام پزشکی در دفتر ریاست اتاق ایران برگزار شد.

دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو قرار است 16 تا 18 مهر سال جاری در سرعین برگزار شود. میزبانی این رویداد بین‌المللی برای استان اردبیل فرصتی است تا بیش از گذشته ظرفیت‌های گردشگری این استان معرفی و شناسانده شود.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران با تأکید بر ظرفیت‌های صنعت گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت که از پتانسیل‌های خوبی برای رونق برخوردار است، بیان کرد: شرایط فعلی نرخ ارز باعث ارزانی کالا و خدمات ایرانیان برای گردشگران خارجی شده است و این موضوع در ارزآوری برای کشور بسیار حائز اهمیت است. به‌ویژه در شرایطی که با خروج آمریکا از برجام، ضروری است تا الزامات توسعه صادرات غیرنفتی مدنظر قرار بگیرد. در این میان صنعت گردشگری به‌عنوان صنعتی پرسود بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتاق ایران پیشنهاد داد تا از طریق مکاتبه با سفرای کشورهای حوزه‌ قفقاز در ایران از مقامات این کشورها برای حضور در ایران هم‌زمان با برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو دعوت شود.

شافعی تأکید کرد: استان اردبیل قبلاً توانایی خود را در برگزاری رویدادهای بین‌المللی به اثبات رسانده و در حال حاضر پیشنهاد داریم تا تسهیلات و شرایط برای گردشگران خارجی در کشور مهیا شود.

اردبیل آماده برگزاری همایش کشورهای عضو اکو

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل با بیان توضیحاتی در خصوص نحوه آماده‌سازی استان اردبیل برای میزبانی دومین همایش بین‌المللی کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری توضیح داد: کلیه ارگان‌های استان اردبیل برای برگزاری این رویداد بین‌المللی هماهنگ هستند و امکانات زیرساختی به‌ویژه تبلیغات شهری در زمان برگزاری رویداد پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه مجتمع‌های آب‌درمانی ویژه‌ای برای معرفی و بازدید هیات‌های خارجی شرکت‌کننده در حال آماده‌سازی است.

استاندار اردبیل با تأکید بر ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان اردبیل به‌ویژه «آب‌درمانی» پیشنهاد داد تا دانشکده آب‌درمانی استان اردبیل با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی هم‌زمان با این رویداد کلنگ‌ زده‌ شود.

بهنام‌جو همچنین از حضور احتمالی رئیس‌جمهور هم‌زمان با برگزاری این رویداد در استان اردبیل خبر داد.

در ادامه، جلال نائلی معاون اقتصادی حوزه بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دعوت وزرای بهداشت کشورهای همسایه برای حضور در دومین همایش بین‌المللی کشورهای عضو اکو خبر داد.

او در توضیح اقدامات انجام شده از سوی این وزارت‌خانه هم‌زمان با برگزاری دومین همایش بین‌المللی کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت دعوت از وزرای بهداشت کشورهای همسایه ازجمله عراق و عمان است و در همین زمینه مذاکراتی هم انجام شده است.

علاوه بر این، بنابر گفته‌های محمد جهانگیری معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، طی رایزنی‌های صورت گرفته با نظام پزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تلاش شده تا در برگزاری این رویداد سلامت‌محور از ظرفیت‌های دانشگاهی در مباحث علمی استفاده شود.

«دومین همایش کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری» از 16 تا 18 مهرماه در استان اردبیل برگزار می‌شود. اولین دور از برگزاری این رویداد در سال 93  و در رامسر با حضور 8 کشور عضو اکو برگزار شد.

به اعتقاد حسین پیرموذن رئیس اتاق اردبیل برگزاری این رویداد تخصصی فرصت مناسبی است تا از ظرفیت‌ها و تأثیرگذاری‌های کشورهای عضو اکو در مناسبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تقویت بخش گردشگری بهتر بهره‌برداری کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه