رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شهرکرد

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی زمینه‌ساز توسعه کسب و کار است

سید محمدرضا سید نبوی، رئیس اتاق چهارمحال و بختیاری معتقد است نمایشگاه بین المللی زیربنای مناسب برای افزایش تعاملات موثر بین صنایع و مشتریان در سطوح مختلف و بهترین فرصت برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی و صادرات محصولات غیرنفتی است.

02 مرداد 1397
کد خبر : 14502
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهار محال و بختیاری با حضور استاندار وجمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان چهارمحال و بختیاری و مدیران بخش خصوصی با هدف بررسی مسائل اقتصادی استان در محل اتاق شهرکرد برگزار شد .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در این نشست نمایشگاه بین المللی را زیربنای مناسب برای افزایش تعاملات موثر بین صنایع و مشتریان در سطوح مختلف عنوان و اضافه کرد: این پروژه در کنار استعداد و ظرفیت بالای تولیدی و صنعتی منطقه بهترین فرصت برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی و صادرات محصولات غیرنفتی است و حتی به عنوان یک پروژه با توجیه اقتصادی بالا می تواند سایر بخش های زیر مجموعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

سید محمدرضا سید نبوی افزایش صادرات، ایجاد اشتغال، توسعه کسب و کارها و رونق گردشگری را از مزایای برپایی نمایشگاه های بین المللی برشمرد و گفت: متاسفانه زمین تخصیص داده شده و موانع حقوقی آن برای نمایشگاه ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

 نبوی اظهار داشت : متولیان شرکت نمایشگاههای بین المللی برای رفع کمبودها، نواقص و توسعه و عمران نیازمند حمایت جدی مسوولان استانی هستند، تا وضعیت نمایشگاه بهبود یافته و مشکلات بازدید کنندگان و بخش های مختلف شرکت کننده در هنگام برپایی نمایشگاه های مختلف رفع شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: فضای 34 هکتاری پیش بینی شده برای سایت نمایشگاهی استان در مقایسه با دیگر سایت های نمایشگاهی استان های دیگر بسیار خوب است. هرچه فضای سایت های نمایشگاهی و نیز امکانات آن بیشتر باشد، ذهنیت تولید کنندکان و بازرگانان اعم از داخلی و خارجی برای حضور در نمایشگاه های مختلف مثبت تر می شود.
مسعودی بیان کرد: دسترسی این سایت نمایشگاهی به زیرساخت هایی چون فرودگاه و راه های ارتباطی اصلی در بهبود دیدگاه شرکت کنندگان در نمایشگاه ها بسیار موثر است.
وی با بیان این که در مکان یابی و احداث نمایشگاه بین المللی استان به تمامی این نکات و زیرساخت ها توجه شده است، گفت: نقشه جامع این نمایشگاه به گونه ای طراحی شده که تمام خدمات و امکانات مورد نیاز در آن پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اضافه کرد: سالن کنونی که امروز به عنوان محل اصلی نمایشگاه بین المللی استان است، تنها مرحله نخست و کوچکترین بخش از مراحل چندگانه تکمیل این نمایشگاه است. در صورت رفع برخی مشکلات پیش آمده، سهام داران و سرمایه گذاران آمادگی لازم برای اجرای طرح های توسعه ای نمایشگاه را دارند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات اراضی در اختیار این شرکت مانع اصلی در اجرا نشدن طرح های توسعه ای نمایشگاه بین المللی استان است. واگذار نشدن این اراضی از سوی متولیان و صادر نشدن سند قطعی امکان هر گونه عملیات ساخت و ساز را از متولیان این شرکت سلب کرده است.
در ادامه این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به عزم مدیریت و دستگاههای تابعه برای حل مشکل پیش آمده برای نمایشگاه بین المللی استان افزود: در تلاش هستیم تا مطابق قانون و مقررات حاکم با اخذ حقوق دولتی مشکل نمایشگاه را حل و شاهد فعالیت های حرفه ای نمایشگاه برای توسعه صنعت و بازرگانی استان باشیم.
عباسی افزود: نمایشگاه بین المللی استان باید به بخش حمایت از کالای ایرانی توجه ویژه داشته باشد.

بحث های اولیه و کارشناسی با سازمان های مربوطه انجام گرفته و طی جلسه ای با حضور اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی شهرکرد، نمایشگاههای بین المللی استان و مشاور حقوقی در محل استانداری موضوع را بررسی و اراضی تعیین تکلیف شوند.

 

موضوعات :
در همین رابطه