رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

در نشست فعالان بخش‌خصوصی با مشاور وزیر خارجه صورت گرفت

برنامه‌ریزی برای همکاری ایران و کانادا در زمینه مواد غذایی و کشاورزی

تاسیس اتاق نفتا، سرمایه‌گذاری مشترک در صنایع مواد غذایی و کشاورزی، تاسیبس دفتری مشترک با هدف تسهیل حضور فعالان تجاری در نمایشگاه‌های کشور کانادا از جمله مهمترین پیشنهادهایی بود که در «نشست آمریکا» در حضور مشاورر وزیر امور خارجه مطرح شد.

14 مرداد 1397
کد خبر : 14708
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هفته گذشته همایش مشترک سفرا و روسای دفاتر نمایندگی ایران در کشورهای خارجی با فعالان بخش خصوصی سراسر کشور برگزار شد.

در حاشیه این همایش نشست‌های تخصصی میان سفرا با فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که یکی از این نشست‌ها با عنوان «نشست آمریکا» به بررسی راه‌های فعالیت مشترک اقتصادی و تجاری با کشورهای قاره آمریکا به ویژه کانادا پرداخته شد.

در این نشست علاوه بر علیرضا سالاری مشاور وزیر امور خارجه کشور، مهدی عاطفت رئیس اداره حافظ منافع ایران در واشنگتن و علاالدین میر محمد صادقی رئیس اتاق ایران و کانادا، نمایندگانی از اتحادیه‌های صادرکنندگان محصولات پروتئینی و خدمات فنی و مهندسی حضور داشتند.

تأسیس دفتر مشترک ایران- کانادا در تهران با هدف تسهیل حضور تاجران ایرانی‌ در نمایشگاه‌های برگزارشده در کشور کانادا از موضوعاتی بود که در این نشست و در حضور نماینده وزارت امور خارجه مطرح شد.

فعالان اقتصادی اظهار داشتند که به دلیل عدم وجود سفارت کانادا در ایران، فعالان اقتصادی به منظور انگشت‌نگاری و امور مربوط به اخذ ویزا که لازمه حضور در نمایشگاه‌های برگزارشده در کاناداست، مجبور به سفر به ترکیه هستند؛ بنابراین تاکید کردند که این اقدام خروج ارز از کشور را به همراه دارد، بر همین اساس تأسیس دفتری مشترک گامی مهم در تسهیل فعالیت فعالان اقتصادی خواهد بود.

پیشنهاد تأسیس «اتاق نفتا» از دیگر موضوعاتی بود که از سوی حاضران در این نشست و در حضور نماینده وزارت امور خارجه کشور مطرح شد. در همین زمینه، اتاق ایران و کانادا مسئول پیگیری تأسیس این اتاق و مکاتبه با وزارت امور خارجه شد.

اعلام آمادگی فعالان کانادایی در صنایع مواد غذایی و کشاورزی

ابراز علاقه‌مندی هیات بازرگانی ایالت کبک کانادا برای فعالیت در زمینه مواد غذایی و کشاورزی ایران از دیگر موضوعاتی بود که از سوی رئیس اتاق ایران و کانادا اعلام و تأکید شد در صورت همکاری وزارت امور خارجه ایران با  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین شورای ICBC  در تورنتو در خصوص تسهیل صدور ویزای این هیات تجاری، می‌توان شاهد توسعه همکاری‌های میان ایران و کانادا در صنایع مواد غذایی و کشاورزی باشیم.

در همین رابطه