رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در نشست با هیات تجاری چین

در تعامل با کشورهای هدف تجاری، انتقال تکنولوژی برای ایران اولویت دارد

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران می گوید سیاست صنعتی ایران، انتقال تکنولوژی از کشورهای هدف است و با توجه به این سیاست به دنبال همکاری با بنگاه های زود بازده هستیم.

27 مرداد 1397
کد خبر : 14946
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات سرمایه گذاری و اقتصادی چین، متشکل از سرمایه گذاران بخش خصوصی این کشور در حوزه‌های محیط زیست، گردشگری و کشاورزی طی سفر به اردبیل و دیدار با نشستی با استاندار، رئیس اتاق اردبیل، مدیران استانی، اعضای اتاق و فعالان بخش‌های خصوصی، با پتانسیل‌های اردبیل برای سرمایه گذاری آشنا شدند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل در نشست با هیات چینی گفت: ایران همیشه چه در زمان تحریم و چه در زمان غیر تحریم رابطه تجاری خوبی با چین داشته و چین همیشه از اهداف تجاری ما بوده است. الان هم ما در زمینه انتقال تکنولوژی انتظار ویژه‌ای از این کشور داریم و مسئله انتقال تکنولوژی اولویت ماست.

حسین پیرموذن در تشریح شرایط همکاری با سرمایه‌گذران چینی افزود: سیاست صنعتی ایران انتقال تکنولوژی از کشورهای هدف است و در این زمینه و با توجه به سیاست ایران ما به دنبال همکاری با بنگاه‌های زودبازده هستیم.

پیرموذن بیان کرد: در کشور ما قوانینی برای حمایت از سرمایه گذاری تصویب شده که می‌تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاران باشد. از طرف دیگر این اطمینان را به هیات سرمایه گذاری چینی می‌دهم که ما می‌توانیم مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های دو جانبه که در اثر وضع تحریم‌های جدید به وجود آمده است را از پیش رو برداریم.

استاندار اردبیل در این دیدار گفت: استان اردبیل یک منطقه گردشگری است که در سطح ایران بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است، بدین جهت که در دنیا نمی‌توانید جایی پیدا کنید که هم آب‌های معدنی جوشان و هم کوه‌های پوشیده از برف در مجاور هم داشته باشد.

اکبر بهنام‌جو تاکید کرد: در حوزه ورزش‌های زمستانی و آب‌های گرم معدنی در حال سرمایه‌گذاری و توسعه هستیم که می‌‌توانیم به طور مشترک روی پروژه‌ مجتمع‌های بزرگ آب گرم معدنی با چینی‌ها همکاری کنیم.

بهنام‌جو افزود: همچنین با برنامه‌ریزی جدید، می‌توان در زمینه احداث صنایع تبدیلی نیز با تجار چینی وارد همکاری شد. به علاوه می‌توان در زمینه احداث شهرک‌های تخصصی کشاورزی، سرمایه‌گذاری کرد زیرا در این حوزه بازارهای خوبی از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و آسیای میانه را در دست داریم و برای ترابری محصولات نیز فرودگاه اختصاصی در شمال استان وجود دارد.

در ادامه این نشست چن ژیونگ‌وِی، سرپرست هیات چینی، هدف این سفر را شناسایی فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان اردبیل مطرح کرد و گفت: اردبیل آب‌های گرم معدنی متعددی دارد که پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری است و همراهان من در این هیات علاقه‌مند به همکاری در این زمینه هستند.

چن ژیونگ‌وِی در مقابل پیشنهادات استاندار اردبیل از فرصت‌های موجود ابراز خوشحالی کرده و به این نکته اشاره کرد که در نشست‌های تخصصی قطعا به تفاهمات لازم دست پیدا خواهند کرد.

در ادامه نشست بهمن حسین‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با اشاره به تاریخچه مراودات ایران به خصوص اردبیل با چین گفت: اردبیل امروز در سه بخش توریسم، صنعت و کشاورزی ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

مظفری، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز در این نشست شرایط و قوانین موجود در ایران برای سرمایه‌گذاری خارجی را به هیات چینی توضیح داد تا با شرایط استان آشنا شوند.

موضوعات :
در همین رابطه