رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق قم در مراسم تجلیل از صادرکنندگان

تصمیم‌های عجولانه به صادرات ضربه می‌زند

آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم در سالن همایش اتاق قم برگزار شد و از 16 صادرکننده برتر استان تجلیل به عمل آمد.

11 آذر 1397
کد خبر : 15447
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

درسالروز ملی صادرات، استان قم به میزبانی اتاق قم و سازمان صنعت، معدن و تجارت، با حضور معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت و سرپرست سازمان توسعه تجارت، سرپرست استانداری قم، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از فعالان عرصه صادرات تکریم شد و تولیدکنندگان به حضور در بازارهای جهانی تشویق شدند.

در این آیین از صادرکنندگان برگزیده در بخش صادرات فرش دستباف، صنایع غذایی، محصولات آرایشی، شمش سرب، روغن پایه، آجرهای نسوز، دستگاه تصفیه آب، ظروف گیاهی، شمش آلومینیوم، انواع چسب و ساندویچ پانل با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم در این همایش گفت: ما هر ساله برای تشکر از عزیزان صادرکننده استان، این روز را ارج می نهیم و راهکارهای توسعه صادراتی استان را برای ورود به بازارهای جهانی بررسی و گامهای بلندی برای نیل به آن بر می داریم.

ابوالفضل خاکی افزود: تصمیم های عجولانه باعث ایجاد ضررهایی برای کشور و سپس صادرکننده است. اگر در مورد تشویق های صادراتی، همانند سایر کشورها عمل کنیم، شرایط صادراتی ما متحول خواهد شد و امکان رشد صادرات در همه زمینه‌ها فراهم است.

وی با تاکید بر این نکته که با اولویت قرار دادن موضوع صادرات، می‌توان به صورت مستمر در این بازارها حضور داشته باشیم و نه اینکه با تصمیم‌های مقطعی، در این بازارها حضور داشته باشیم، افزود: داده های آماری هفت ماه منتهی به مهرماه امسال، نشان می‌دهد صادرات کالای بدون نفت خام کشور با رشد ارزشی بیش از 14 درصد همراه بوده است و در این مدت، صادرات به برخی مقاصد با رشد و به برخی کشورها با کاهش مواجه شده است.

در ادامه مودودی، معاون وزیر و ریاست سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، سربازان ما از ورود دشمن به خاک وطن، جلوگیری کرد. امروز نیز همان جنگ وجود دارد و فقط شکل آن متفاوت شده است. امروز صادرکنندگان ما وظیفه این ایستادگی را بر عهده گرفته‌اند و تمام موانع و سختی‌ها را بر جان خریده و در سخت ترین شرایط ممکن، امر صادرات را جلو می برند.

موضوعات :
در همین رابطه