رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

نخستین نشست اعضای کمیته مشترک ایران و چک برگزار شد

نخستین نشست اعضای کمیته مشترک بازرگانی ایران و چک برگزار شد. طی این جلسه محورهای اصلی فعالیت های آتی کمیته، ماموریت ها و برنامه ها بر اساس آئین نامه مصوب، بررسی و تعیین شد.

08 مهر 1397
کد خبر : 15531
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به دنبال انتخاب اعضای کمیته مشترک بازرگانی ایران و چک، اولین جلسه با حضور اعضا برگزار شد. معاون بین الملل اتاق ایران در این نشست با تاکید بر ظرفیت های قابل توجه اقتصادی دو کشور برای همکاری با یکدیگر از اعضای کمیته مشترک خواست با توجه به شرایط حساس اقتصادی کشور در راستای توسعه همکاری ها و مناسبات بین المللی گام های جدی بردارند.

محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران در ادامه از کشور چک به عنوان یکی از کشورهای مهم برای ایران در محدوده اروپای شرقی یاد کرد و گفت: بر اساس مطالعات و رایزنی های صورت گرفته متوجه شدیم، فعالان اقتصادی این کشور علاقه بالایی به همکاری با همتایان خود در ایران دارند. بنابراین انتظار داریم با همت اعضای کمیته مشترک ایران و چک، شاهد رشد مناسبات اقتصادی بین دو کشور باشیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد شرایط برای همکاری دو کشور حتی در همین فضای غبارآلود کنونی نیز فراهم است.

کرباسی همچنین تاکید کرد: اعضای کمیته مشترک باید برای توسعه روابط بین ایران و چک، موانع و چالش ها را شناسایی کرده و متناسب با شناختی که از این کشور دارند، بهترین راهکارها را برای حل این موانع ارائه دهند. در واقع هدف از تاسیس چنین کمیته هایی این است که افراد بتوانند با برقراری روابط گسترده تر و مطالعه بازار هدف، زمینه را برای بهبود مناسبات مهیا کنند.

در همین رابطه