رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شهرکرد در نشست شورای گفت‌وگو

توسعه صادرات راهکاری مهم برای عبور از مشکلات اقتصادی است

سید محمد رضا سید نبوی، رئیس اتاق شهرکرد می گوید حمایت از صادر کنندگان باید با نهایت سرعت و دقت انجام شود تا بتوانیم از منابع ارزی حاصل از صادرات به بهترین نحو در مدیریت بازار ارز استفاده کنیم.

08 مهر 1397
کد خبر : 15543
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بر ایجاد بستر مناسب برای افزایش صادرات به بازارهای هدف تاکید کرد و گفت: توسعه صادرات در شرایط کنونی، یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است. حمایت از صادر کنندگان باید با نهایت سرعت و دقت انجام شود تا بتوانیم از منابع ارزی حاصل از صادرات به بهترین نحو در مدیریت منابع ارزی کشور استفاده کنیم.

سید محمدرضا سیدنبوی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیتهای صادراتی مطلوبی دارد و توانمندیهای آن در حوزه خدمات و کشاورزی بسیار زیاد است، افزود: دولت باید به دنبال ایجاد فضای آرام و امن به منظور تسهیل در فعالیت صادر کنندگان و وارد کنندگان باشد.

سید نبوی بیان کرد: ما باید با کشورهای قدرتمند که اقتصاد توسعه‌یافته دارند، رقابت اقتصادی داشته باشیم اما توان رقابت نداریم چون آن‌ها از تسهیلات ارزان‌قیمت و ویژه استفاده کرده و بروکراسی و مشکلات ما را ندارند.

وی به بررسی مشکلات پروازهای هواپیمایی استان پرداخت و افزود: شرکت هواپیمایی باید برنامه‌ریزی صحیحی برای پروازها داشته باشد تا از کنسل کردن آن‌ها جلوگیری شود، لازم است تعداد پروازها ارتقاء یابد تا  باعث اتلاف امکانات و زیرساخت‌های موجود در فرودگاه شهرکرد نشود.

ضرورت تشکیل تشکل‌های صادراتی در استان

نصیری، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز گفت: یکی از مشکلات حوزه صادرات در استان محدود بودن بازارهای صادراتی و دیگری نبود تشکل های صادراتی در استان است. این تشکل ها ابزار مناسبی برای شناخت کشورهای هدف صادراتی، نیاز مشتریان و حفظ بازار فروش درعرصه بین المللی، حضور در نمایشگاه های بین المللی و تبلیغ کالاهای داخلی است درحالی که فقدان و کمرنگ بودن نقش این تشکل ها در کشور به شدت احساس می شود.
نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه‌ از وزارت راه و شهرسازی و معاون هواپیمایی کشور، گفت: متأسفانه با وجود قول‌هایی که داده شد توجهی به این استان در حوزه هواپیمایی نمی‌شود.

علی کاظمی با اشاره به این‌که شرکت هواپیمایی باید برنامه‌ریزی صحیحی برای پروازها داشته باشد تا از کنسل کردن آن‌ها جلوگیری شود، افزود: لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بیس و آشیانه یک پرواز در استان مهیا شود زیرا این کار صرفه اقتصادی برای استان خواهد داشت، همچنین از این طریق اشتغال در استان شکل خواهد گرفت.

وی گفت: هواپیمای ای‌تی‌آر علی‌رغم پیشرفته بودن، به‌علت موقعیت زمین شناسی و توپوگرافی برای این استان پاسخگو نیست، بنابراین لازم است یک هواپیمای چهار موتوره به استان اختصاص داده شود و برای این موضوع باید باند فرودگاه شهرکرد 1.5 کیلومتر افزایش یابد و پروازها ترکیبی در استان صورت گیرد تا از این طریق تعداد مسافران افزایش یابد.

کاظمی بر تشکیل کمیته بازاریابی به‌منظور ایجاد بازارهای فروش محصولات تأکید کرد و گفت: در صورتی که این کمیته در استان تشکیل شود قطعاً در مواقع بحرانی بازار کشورهای دیگر برای صادرات محصولات تولیدی آماده خواهد شد. همچنین ضروری است بخش دولتی و خصوصی در استان به منظور برطرف شدن مشکلات از جمله واحد های تولیدی راهکار ارائه کنند.

در ادامه نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس اظهار کرد: بحث مربوط به هواپیمایی مشکلات عمومی است که به دلیل وارد شدن بسیاری از تجهیزات و امکانات از خارج کشور خدمات آن هم گران شده و افزایش قیمت بلیط هواپیما تبعات خاصی را برای استان به همراه دارد. کمبود مسافر به معنای تعطیلی پروازها نیست، لازم است پروازهای موجود حفظ شوند.

محمد خالدی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان ملی و تصمیم‌گیر به این استان سفر نکنند قطعا تصمیمات قابل قبولی نیز گرفته نخواهد شد. لازم است مشکلاتی که در استان وجود دارد، سطح بندی و بر اساس داده‌های درست به مقامات بالا دست منتقل شوند.

موضوعات :
در همین رابطه