رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان در نشست شورای گفت‌وگو خبر داد

جشنواره بهره‌وری در استان کرمان برگزار می‌شود

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان می گوید جشنواره بهره وری در بهمن ماه سال جاری در کرمان برگزار می شود و بهره وران برتر در این جشنواره معرفی می شوند.

08 مهر 1397
کد خبر : 15546
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی‌وششمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با محوریت بررسی نقش بهره‌وری در بخش کشاورزی جنوب استان، ضرورت تدوین سند بهره‌وری جنوب استان و بازنگری در وضعیت موجود با توجه به بحران خشکسالی برگزار شد و در مورد چالش های تولید بذر و ارائه راهکارهای مربوطه و ضرورت توسعه گلخانه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در این نشست از برگزاری جشنواره بهره وری در بهمن ماه سال جاری در کرمان خبر داد و گفت: در این جشنواره بهره‌وران برتر معرفی و در راستای فرهنگ‌سازی این موضوع تلاش می‌شود. در این زمینه قراردادی با جشنواره ملی بهره‌وری منعقد شده و 60 شرکت کرمانی در این جشنواره شرکت کردند.

سیدمهدی طبیب زاده، تشکیل مرکز توسعه رقابت‌پذیری و افزایش بهره‌ کسب و کار را از دیگر اقدامات اتاق کرمان در این حوزه، عنوان کرد و گفت: مسئول این مرکز مشخص شده و اقدامات با جدیت دنبال می‌شود.

 طبیب‌زاده گفت: کرمان از ظرفیت‌های بسیاری در کشاورزی، معدن و نیروی انسانی برخوردار است اما آنچنان که باید از آنها صحیح استفاده نشده است. در گزارش بهمن ماه سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در بررسی 93 شاخص توسعه، کرمان رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: افزایش بهره‌وری در کشاورزی جنوب استان با توسعه گلخانه ها، تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز، اصلاح بذر و کشت، استفاده از سیستم های نوین آبیاری، مجهز شدن به دانش فنی روز و اطلاع کشاورزان محقق می‌شود که اتاق کرمان در این رابطه سند بهره‌وری کشاورزی جنوب استان را با در نظر گرفتن همه جوانب تدوین خواهد کرد.

در ادامه این نشست سرپرست استانداری کرمان نیز گفت: براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استان کرمان در 25 شاخص توسعه‌ای جایگاهی پایین‌تر از متوسط کشوری و در 22 شاخص نیز بالاتر از متوسط کشور است. جایگاه استان باید در شاخص های توسعه‌ای و ارتقاء بهره‌وری بهتر از شرایط کنونی باشد. امیدواریم با تلاش و اصلاح اقدامات، شاخص ها بهبود و عدم تعادل بین شمال و جنوب استان رفع شود.

محمدجواد فدایی با اشاره به بحران کم آبی در استان کرمان اظهار کرد: سه اقدام تجهیز چاه ها به کنتور حجمی، بستن چاه های غیرمجاز و تغییر سیستم های آبیاری به شیوه‌های دارای راندمان بالا باید برای افزایش بهره وری در آب و کشاورزی صورت گیرد.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه بخش‌های استان می توانند از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده کنند که قطعا به نفع همه خواهد بود. با توجه به مصوبات و مسائل ستاد اقتصاد مقاومتی، سند جامع بهره‌وری در بخش های مختلف استان تدوین شده که این سند باید مبنای عمل و خروجی برنامه‌ها باشد.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: بهره‌وری به عنوان یکی از احکام برنامه ششم توسعه، 2.8 درصد از نرخ رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده که سهم قابل توجهی است و باید برای تحقق آن تلاش شود.

 پورابراهیمی با بیان اینکه یک سوم از رشد 8 درصدی سالانه اقتصاد مربوط به بهره‌وری است، تصریح کرد: این شاخص بسیار مهم و تاثیرگذار است که در این رابطه سازمان برنامه‌ریزی استان در موضوع بهره‌وری سند جامعی را تدوین و موضوعات مربوط به راهبردها، سیاست ها و اقدامات را مطرح کرده که باید این سند مورد توجه قرار گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه