رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران

صادرات 120 میلیون دلاری ایران به بلغارستان ظرفیت افزایش دارد

نشست توجیحی تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران- بلغارستان با حضور گروهی از فعالان بخش خصوصی فعال در تجارت با بلغارستان، از سوی معاونت بین الملل اتاق ایران برگزار شد.

08 مهر 1397
کد خبر : 15557
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست توجیحی تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران- بلغارستان با حضور گروهی از فعالان بخش خصوصی فعال در تجارت با بلغارستان، از سوی معاونت بین الملل اتاق ایران برگزار شد.

محمدرضا کرباسی معاون امور بین الملل اتاق ایران در این نشست اقتصاد بلغارستان را یک اقتصاد بازار آزاد با میانگین درآمدبالا دانست و گفت: بخش خصوصی بلغارستان بیش از 80 درصد GDP این کشور را تامین می نماید.

کرباسی گفت: دو سوم صادرات مواد غذایی و تولیدات کشاورزی به کشورهای عضو OECD توسط این کشور انجام می‌شود.

معاون امور بین الملل اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه گردشگری در اقتصاد بلغارستان اشاره کرد و الگوهای پیاده شده در این کشور را الگوهای مناسبی برای دیگر کشورها دانست.

کرباسی تشویق به جذب سرمایه گذاری های دو کشور از طریق همکارهای خدمات فنی مهندسی و خدمات زیرساختی و تلاش برای ورود به پروژه های سه جانبه در حوزه کشورهای اروپای شرقی و بالکان را در ارتباطات دو جانبه حائز اهمیت برشمرد.

کرباسی ضمن اشاره به حجم صادارت تجاری 120 میلیون دلاری ایران و بلغارستان، ظرفیت های اقتصادی در تعامل با این کشور را بسیار بالاتر ارزیابی کرد.

کرباسی در ادامه گفت: مجوز تشکیل کمیته مشترک ایران و بلغارستان از سوی هیات رئیسه اتاق ایران صادر شده و جهت شناسایی فعالان اقتصادی مرتبط با تجارت با بلغارستان همکاری های مختلفی با گمرک، تشکل ها و اتاق های سراسر کشور صورت گرفته است.

وی افزود:  اعضای کمیته مشترک حداقل 3 نفر و حداکثر 15 نفر هستند و وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و اتاق ایران هرکدام یک نماینده در این کمیته خواهند داشت.

در ادامه این نشست اعضای جلسه سوابق و حوزه های فعالیت خود را معرفی کردند.

در همین رابطه