رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ساری در نشست با هیأت تجاری ایتالیا

ایتالیا هدف صادراتی مازندران است

عبداله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری می گوید به دلیل نزدیکی و تبادلات ایران و ایتالیا شاهد مرادوات ۱۳ میلیون دلاری در سال هستیم. حجم وسیع سرمایه گذاری نشان از ظرفیت و علایق دوکشور برای توسعه همکاری ها است.

28 مهر 1397
کد خبر : 15863
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 نشست هیأت تجاری جمهوری ایتالیا با مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران با هدف گسترش روابط تجاری دو کشور برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری در این نشست با اشاره به توسعه تبادلات بین ایران و ایتالیا گفت: مازندران کشور ایتالیا را به عنوان هدف صادراتی مدنظر قرار داده است.

عبداله مهاجر دارابی افزود: ایتالیا چهارمین کشور تأمین کننده کالاهای وارداتی به ایران و دومین خریدار غیرنفتی کالای ایران است. به دلیل نزدیکی و تبادلات ایران و ایتالیا شاهد مرادوات ۱۳ میلیون دلاری در سال هستیم. حجم وسیع سرمایه گذاری نشان می دهد ظرفیت و علایق دوکشور برای توسعه همکاری ها بالا است.

مهاجر دارابی ادامه داد: ما به عنوان نماینده بخش خصوصی در استان باید ورود جدی تری برای توسعه تبادلات داشته باشیم و آن را به سطح قابل قبولی ارتقاء دهیم. مازندران در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، طیور، مرکبات، صنایع غذایی و معدنی توانمندی بالایی دارد.

وی از اعزام و پذیرش هیأت های مختلف تجاری و اقتصادی از سوی مازندران و ایتالیا خبر داد و گفت: در حوزه صنعت چهار هزار واحد صنعتی بزرگ، کوچک و متوسط در استان فعالیت دارد. مازندران بنا دارد تا سطح تجارت و تبادلات با ایتالیا ارتقاء یابد.

مهاجر تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های خوبی در استان مازندران وجود دارد و وجود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت های گردشگری استان را ارتقاء داده است.

شرکت های ایتالیایی علاقمند به همکاری با ایران هستند

در ادامه مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا با قدردانی از اتاق مازندران گفت: ایتالیا دوست شرایط سخت کشور ایران است و همکاری خوبی با آن دارد. شرکت های ایتالیایی علاقمند به همکاری با ایران هستند و باید موانع فراروی از جمله نقدینگی و جابجایی پول را حل کرد.

وی گفت: هدف بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا کمک به شرکت ها و بازرگانان ایرانی و ایتالیاتی است. باید شرایط را برای همکاری بین سرمایه گذاران و تجار ایتالیایی و ایرانی فراهم کنیم. برگزاری نمایشگاه های تجاری و اقتصادی در مازندران و ایتالیا برای توسعه همکاری ها موثر خواهدبود.

لیلا واثقی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران نیز در این نشست با اشاره به
قابلیت های مختلف استان ادامه داد: مازندران از نظر لجستیکی دارای شرایط خوبی برای توسعه تبادلات با کشورهای مختلف از جمله ایتالیا است.

وی افزود: وجود بنادر امیرآباد و نوشهر و قابلیت حمل سوآپ نفت در بنادر استان از ظرفیت های مازندران به است و نزدیکی به پایتخت از دیگر ویژگی های استان برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

موضوعات :
در همین رابطه