میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

معاون دادگستری اردبیل در جلسه کمیته حمایت قضایی

بانک‌ها متقاضیان تسهیلات را از قوانین مطلع کنند

خدادادی، معاون دادگستری کل استان اردبیل معتقد است بسیاری از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی با قوانین و دستورالعمل‌ها، مخصوصا قوانین روز آشنایی ندارند، بانک‌ها باید هنگام تشکیل پرونده متقاضیان را راهنمایی و از قوانین مطلع کنند.

20 آبان 1397
کد خبر : 16211
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شانزدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اردبیل با حضور حسین پیرموذن عضو هیئت رئیسه اتاق ایران، خدادادی معاون دادگستری، عتباتی دادستان استان و مسئولین ادارات مختلف و بانک ها در اتاق اردبیل برگزار شد.

معاون دادگستری کل استان اردبیل در این جلسه گفت: پنج پرونده واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری بررسی شد. اکثر موارد مرتبط با بانک‌های استان بخصوص بانک کشاورزی بود و سرمایه گذاران از نحوه برخورد، نحوه محاسبه سود و جرایم تسهیلات گلایه داشتند.

خدادادی اضافه کرد: بسیاری از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی با قوانین و دستورالعمل‌ها، مخصوصا با قوانین روز آشنایی ندارند، بانک‌ها باید هنگام تشکیل پرونده متقاضیان را راهنمایی و از قوانین مطلع کنند. یکی از پرونده‌های مورد بررسی جلسه به دلیل عدم راهنمایی درست از طرف بانک کشاورزی، سرمایه گذار با مشکلات جدی روبرو شده است.

وی گفت: موضوعی که در جلسات قبل هم مطرح شده نحوه محاسبه سود و جرایم تسهیلات است که سرمایه گذاران به آن اعتراض دارند. متاسفانه در اکثر موارد نحوه محاسبه بانک ها مغایر با ضوابط و قوانین بانک مرکزی است و اختلاف فاحشی بین مبلغی که بانک به عنوان بدهی اعلام و مبلغی که کارشناس رسمی طبق ضوابط بانک مرکزی اعلام می‌کند، وجود دارد.

خدادادی تاکید کرد: ضروری است این موارد به صورت کشوری اصلاح شود، اما ما به صورت موردی در کمیته حمایت قضایی بررسی کرده و طبق نظر کارشناس مصوباتی را ابلاغ می‌کنیم که بانک‌ها ملزم به اجرای این مصوبات هستند. لازم است با سرمایه گذاران به عنوان کسانی که باعث ایجاد اشتغال و رشد و توسعه استان می‌شوند، برخورد صحیحی داشته باشیم.

 

موضوعات :
در همین رابطه