رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز خبر داد

اتاق شیراز موفق به اخذ گواهینانه استاندارد ISO26000 شد

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز گفت: برای نخستین بار در بین اتاق های سراسر کشور، اتاق شیراز موفق به اخذ گواهینانه استاندارد مسولیت های اجتماعی شد که نشان از پایبندی سازمان به مسولیت های اجتماعی است.

20 آبان 1397
کد خبر : 16215
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در جلسه اخذ گواهینامه استاندارد در بین کارمندان اتاق شیراز گفت: این اتاق برای نخستین بار در بین اتاق های سراسر کشور موفق به اخذ گواهینانه استاندارد ISO26000 شد که این گواهینامه نشان از پایبندی سازمان به مسولیت های اجتماعی است.

جمال رازقی بیان کرد: مسئولیت اجتماعی دربرگیرنده شفافیت فعالیت‌های کسب‌وکار براساس ارزش‌های اخلاقی، احترام به افراد، تشکل‌ها و محیط زیست و حساس بودن به مسائل اجتماعی، فرااجتماعی و دراصل ارزش‌آفرینی همه‌جانبه و یکپارچه است.

رازقی افزود: اصول مسئولیت های اجتماعی اتاق شیراز، پایداری، شفافیت و پاسخگویی است که تلاش ما در این اتاق همواره تمرکز بر ارائه گزارش های کارشناسی در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی موثر بر فضای کسب و کار در راستای مسئولیت های اجتماعی خود است.

وی اظهارداشت: الگوی پیاده سازی مسئولیت های اجتماعی در اتاق شیراز بر پایه تحلیل وضعیت موجود، شناسایی و تحلیل ذی نفعان، تعیین هدف و شاخص ها، تعیین استراتژی و تدوین ابتکارات و برنامه ها انجام شده است.

رازقی از جمله انتظارات کلیدی ذینفعان از این اتاق را پایداری اقتصادی فعالان اقتصادی منطقه و کشور، توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی، توسعه فعالیت های آموزشی و علمی، توسعه فعالیت های عام المنفعه و خیریه، حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، مسئولیت پذیری- شفافیت و پاسخگویی، ایجاد محیط کاری سالم و ایمن و تعادل کار و زندگی و کیفیت ارائه خدمات عنوان کرد.

وی اضافه کرد: استراتژیهای گواهینامه مسئولیت اجتماعی در اتاق شیراز بر رویکردهای خلق ارزش های مشترک و ارتقای تصویر بیرونی، ارتقای عملکرد زیست محیطی و ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان استوار است.

گواهینانه استاندارد  ISO26000  در حوزه مسئولیت اجتماعی برای سازمان ارائه می کند. این استاندارد، مسئولیت اجتماعی را به عنوان مسئولیت سازمان تعریف می کند که اثرات تصمیم گیری و فعالیت های آن بر جامعه و محیط زیست را از طریق رفتار اخلاقی و شفاف بیان می کند.

هدف مسئولیت اجتماعی،کمک به توسعه پایدار است.  ISO26000  راهکاری را در زمینه اصول اساسی مسئولیت اجتماعی، موضوعات اصلی مرتبط با مسئولیت اجتماعی و روش های ادغام و تلفیق و تبدیل رفتار مسئولیت اجتماعی به راهکارها، سیستم ها، اقدامات و فرآیندهای سازمانی فعلی را ارائه می کند.  ISO26000  برای کمک به سازمان ها در جهت پیاده سازی توسعه پایدار، طراحی شده است.

موضوعات :
در همین رابطه