رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

عضو هیات رئیسه اتاق ایران

امکان افزایش مبادلات تجاری با اسلواکی تا 80 میلیون یورو وجود دارد

حسین پیرموذن که برای حضور در همایش بین‌المللی اقتصادی-بازرگانی اسلواکی به براتیسلاوا سفر کرده گفت که امکان افزایش میزان مبادلات تجاری میان دو کشور تا سطح 80 میلیون یورو وجود دارد.

23 آبان 1397
کد خبر : 16273
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسین پیرموذن که برای حضور در همایش بین‌المللی اقتصادی-بازرگانی اسلواکی به براتیسلاوا سفر کرده گفت که امکان افزایش میزان مبادلات تجاری میان دو کشور تا سطح 80 میلیون یورو وجود دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران گفت: این همایش با حضور ۱۸۰ شرکت اقتصادی از ۲۰ کشور جهان از جمله فعالان بخش خصوصی کشور ایران با هدف ایجاد ارتباط و همکاری‌های مشترک جهت توسعه صادرات غیر نفتی در کشور اسلواکی برگزار شد.

وی افزود: هدف ما از شرکت در این همایش نمایش توانمندی های اقتصادی و بازار بزرگ ایران برای سرمایه‌گذاری ها در حوزه های مختلف است که امیدواریم در این همایش توانمدی های بالای ایران در حوزه های مختلف اقتصادی و بازرگانی را منصه ظهور برسانیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به حضور فعالان حوزه های مختلف اقتصادی و بازرگانی از ایران در این همایش عنوان کرد: در این همایش فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، انرژی های پاک، بخش فنی و مهندسی، بخش کشاورزی و داروهای گیاهی حضور دارند.

رئیس اتاق اردبیل ادامه داد: استان اردبیل نیز با توجه به پتانسیل های بالای موجود در حوزه های مختلف به عنوان یکی از استان های غنی کشور می تواند شریک قابل توجهی برای مبادلات تجاری با اسلواکی به عنوان دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپای غربی باشد.

وی بیان کرد: پتانسیل‌های زیادی بین دو کشور در حوزه های مختلف بازرگانی و اقتصادی جهت افزایش مبادلات تجاری وجود دارد به طوریکه حجم مبادلات ایران با اسلواکی حدود ۴۰ میلیون یورو در سال است که با همکاری های جدید پیش بینی می شود این رقم به دو برابر افزایش یابد.

پیرموذن گفت: نمایندگان اتاق های بازرگانی و دیگر شرکت های ایرانی حاضر در این همایش تلاش دارند با انعقاد تفاهم نامه هایی سطح روابط اقتصادی خود را با اسلواکی توسعه دهند.

در همین رابطه