رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

اسفند ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان از سوی اتاق بجنورد

اتاق بجنورد در نظر دارد پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران را با هدف توسعه و افزایش حجم صادرات غیر نفتی و به منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی عشق آباد برگزار کند.

26 آبان 1397
کد خبر : 16298
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

خراسان شمالی اسفند ماه امسال، نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران را در ترکمنستان برگزار می‌کند.

محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با بیان این مطلب گفت: طی مذاکرات، توافق‌های انجام شده و امضای 17 سند همکاری به منظور گسترش همکاری های همه جانبه، افزایش حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، مجوز برگزاری نمایشگاه اختصاصی بین‌المللی ایران در ترکمنستان  برای اتاق بازرگانی خراسان شمالی صادر شد.

وی افزود: در نشست مشترک هیئت‌های عالی رتبه دو کشور بر افزایش حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور به میزان 60 میلیارد دلار تا 10 سال آینده تأکید شد.

رئیس اتاق بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون شرایط ویژه‌ای پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی برای تأمین نیازهای کشور ترکمنستان قرار گرفته است.

صمدی افزود: اتاق خراسان شمالی در نظر دارد پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران را با هدف توسعه و افزایش حجم صادرات غیر نفتی و به منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی عشق آباد برگزار کند.

وی صنعت، ساختمان، تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه های مهندسی، پروژه های فنی و مهندسی و توسعه شهری، صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه های راه سازی و پل سازی و آسفالت را از جمله کالاهای قابل صدور ایران ذکر کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: از آن جایی که اتاق خراسان شمالی فعالیت اقتصادی زیادی در ترکمنستان دارد، این استان به عنوان برگزار کننده نمایشگاه بین المللی ایران در ترکمنستان انتخاب شد.

رئیس اتاق بجنورد ادامه داد: محوریت خراسان شمالی در برگزاری این نمایشگاه می‌تواند علاوه بر افزایش عملکرد اتاق، توسعه اقتصادی، صادرات، واردات، اعزام، پذیرش و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور را افزایش دهد.

صمدی خاطرنشان کرد: با برگزاری این نمایشگاه از سوی خراسان شمالی مشارکت در بخش‌های سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات و توسعه اقتصادی استان افزایش می‌یابد.

موضوعات :
در همین رابطه