رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

نماینده اتاق شیراز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تشریح کرد

اتاق شیراز چگونه کاندید جایزه اتاق‌های برتر آسیا و اقیانوسیه شد؟

سی و دومین کنگره کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه قرار است دوم و سوم آذرماه سال جاری در استانبول ترکیه برگزار شود. در جریان این رویداد، نمایندگان اتاق‌های منتخب با ارائه توضیحات و مستندات به کمیته داوران، برای کسب رتبه برتر به رقابت می‌پردازند. سه اتاق شیراز، خرم‌آباد و یاسوج نمایندگان ایران در این کنفدراسیون هستند.

27 آبان 1397
کد خبر : 16303
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هشتمین رویداد انتخاب اتاق‌های برتر محلی از سوی کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه (CACCI) دوم و سوم آذرماه سال جاری در استانبول برگزار می‌شود. از ایران، اتاق‌های شیراز، یاسوج و خرم‌آباد با ارائه گزارش مستند عملکرد خود به هیات داوران قرار است به رقابت با 46 اتاق محلی عضو کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه، بپردازند. «ارائه خدمات ممتاز به اعضای خود»، «ارائه خدمات ممتاز به جامعه» و «مشارکت در فعالیت‌ها و پروژه‌های CACCI» سه ملاک CACCI برای انتخاب اتاق‌های برتر است.

در همین زمینه، شیرین محمدی کارشناس امور بین‌الملل و نماینده اتاق شیراز در هشتمین رویداد جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی، به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته از سوی اتاق شیراز بر اساس 3 ملاک کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه پرداخت.

محمدی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها باهدف بالا بردن کیفیت ارائه خدمات به فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق شیراز، افزود: افزایش رضایت اعضا یکی از مهم‌ترین خط مشی‎های اتاق شیراز بوده است. طی 2 سال گذشته بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اتاق شیراز بر فراهم کردن بستر صادرات و ارائه خدمات باکیفیت برای فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز متمرکز بوده است که این موضوع در هشتمین رویداد انتخاب اتاق‌های برتر محلی هم مورد ارزیابی قرار گرفت. اتاق شیراز در قالب نقش واسطه‌ای تلاش کرده است تا ارتباط میان فعالان اقتصادی و سازمان‌های کلیدی را حفظ و منسجم‌تر سازد.

راه‌اندازی دفاتر و مراکز مستقل وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، از دیگر اقدامات این اتاق است که به گفته محمدی، این دفاتر برای اولین بار در کشور اقدام به ارائه خدمات نوین به اعضای زیرمجموعه خود می‌کنند.

محمدی در ادامه گفت: اوایل سال 2017، برای اولین بار در ایران دفتر «سلامت اداری» باهدف کاهش فساد اداری در اتاق شیراز تأسیس شد که گام مهمی در راستای شفاف‌سازی قوانین و مقررات و همچنین عملکرد بخش خصوصی محسوب می‌شود. علاوه بر این با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان به آشنا نبودن آنها با قوانین و مقررات و استانداردهای جهانی برمی‌گردد، اتاق شیراز برای اولین بار اقدام به تأسیس دفتر «استانداردسازی» کرد.

بر اساس توضیحات نماینده اتاق شیراز در هشتمین برنامه انتخاب اتاق‌های برتر محلی، اتاق شیراز در دفتر استانداردسازی حکم مشاوره را برای واردکنندگان و صادرکنندگان زیرمجموعه خود ایفا می‌کند و در سال 2017، این دفتر 25 استاندارد ملی را در زمینهٔ میکروبیولوژی، حمل‌ونقل، بسته‌بندی، کشتیرانی و ... به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اعلام کرد.

محمدی همچنین با تأکید بر رویکرد اتاق شیراز به توسعه صادرات، گفت: سال گذشته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز اقدامات قابل‌توجهی ازجمله سامان‌دهی هیات‌های تجاری به‌منظور توسعه بازارهای صادراتی با کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای حوزه خلیج‌فارس ازجمله عمان و قطر ترتیب داد.

به گفته محمدی کارشناس امور بین‌الملل اتاق شیراز، برگزاری سلسله نشست‌های عارضه‌یابی کسب‌وکارهای نوپا، دیگر اقدام مهم اتاق شیراز باهدف توسعه این کسب‌وکارها است که بر همین اساس، انجمن «سرمایه‌گذاری خطرپذیر استارتاپ‌ها» از سال گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز تأسیس‌شده است.

او همچنین با اشاره به راه‌اندازی دفتر تبادل تکنولوژی توضیح داد: مهم‌ترین بخش ارائه خدمات این دفتر به بنگاه‌های کوچک و متوسط اختصاص دارد تا با معرفی فنّاوری‌های روز دنیا و همچنین جذب سرمایه‌گذاری خارجی، زمینه‌های توسعه فضای کسب‌وکار SMEها را در کشور فراهم کند.

به گفته محمدی دو پروژه هوشمند سازی انبارداری و هوشمند سازی ماشین‌های تجاری با همت این دفتر وارد مرحله تجاری شده است.

ارزیابی و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای مقابله با خشکسالی در استان فارس، کمک‌ به مراکز خیریه استان و حمایت از کشاورزان آسیب‌دیده در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی اتاق شیراز، ایجاد بازار هدف برای تولیدات معلولان، تشکیل کانون بازرگانان زنان فارس، برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی زنان فارس و تدوین بانک اطلاعاتی بانوان بازرگان استان فارس از دیگر اقداماتی اتاق شیراز با توجه به دو ملاک «ارائه خدمات ممتاز به اعضای خود» و «ارائه خدمات ممتاز به جامعه» است.

نماینده اتاق شیراز در هشتمین برنامه جوایز انتخاب اتاق‌های برتر محلی CACCI با اشاره به مشارکت اتاق شیراز در فعالیت‌ها و پروژه‌های CACCI گفت: عدم آشنایی فعالان اقتصادی استان فارس با کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه باعث شد تا اتاق شیراز طی برگزاری سلسله نشست‌هایی به معرفی خدمات این کنفدراسیون به اعضای اتاق شیراز بپردازد که همین معرفی و تشویق اعضا به‌خصوص SMEها نیز ملاک داوری برای حضور اتاق شیراز در سی و دومین کنگره کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه قرار گرفت.

در همین رابطه