رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی اصفهان

بسته پیشنهادی مشوق مالیاتی اصفهان تصویب شد

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در شصت و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان گفت: اداره کل مالیاتی استان تلاش کرده نه حقوق دولت تضییع شود و نه فشاری به واحدهای تولیدی در پرداخت مالیات وارد شود.

28 آبان 1397
کد خبر : 16347
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شصت و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان برگزار و بسته پیشنهادی مشوق مالیاتی شامل 3 پیشنهاد ملی و 5 پیشنهاد استانی به تصویب رسید.

استاندار اصفهان در این جلسه ضمن تمجید از عملکرد مدیر کل دارایی استان اصفهان گفت: مجموعه مشوق های مالیاتی بنا به شرایط خاص اقتصادی فعلی به منظور حمایت از تولید و توزیع کالاهای ایرانی برای یک سال تهیه شده است. اداره کل مالیاتی استان تلاش کرده نه حقوق دولت تضییع شود و نه فشاری به واحدهای تولیدی در پرداخت مالیات وارد شود.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به نتایج بررسی علل فاصله گرفتن بخشی از جامعه از کالای ایرانی و نقش موثر رسانه های گروهی در ترویج فرهنگ خرید کالای ایران گفت: شورای فرهنگ عمومی و صدا و سیما با بررسی نتایج این تحقیق می تواند به رونق کالای ایرانی در بازارهای داخلی کمک کنند.

وی شورای گفت وگوی اصفهان را یکی از شوراهای موفق کشور برشمرد و گفت: در این شورا مسائل شخصی و گروهی هیچ جایی ندارد و مصوبات به صورت شفاف برای جامعه مخاطب تصویب می شود. باید تلاش کنیم اصفهان را به عنوان الگوی صحیح و واقعی برای توسعه اقتصادی به سایر استان ها معرفی کنیم.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ضمن انتقاد از برنامه ریزی ناصحیح در جابه جایی مدیران گفت: این آخرین جلسه حضور استاندار فعلی است. استاندار اصفهان پس از یکسال فعالیت تلاش کرد وفاقی بین بخش خصوصی و دولتی و نمایندگان مجلس برقرار کند ولی متاسفانه شاهد جا به جایی ایشان هستیم.

محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان نیز با اشاره به پیچیدگی برخی از مصوبات تشویقی از تولید گفت: دولت باید تلاش کند بسته پیشنهادی به صورت صریح و شفاف اعلام و ابلاغ شود.

احمد خوروش، عضو شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان نیز خواستار تسریع در ابلاغ بخش نامه های تسهیل کننده تولید گفت: شفاف سازی در ارایه مشوق برای تولیدکنندگان می تواند دستگاه های دولتی را از سردرگمی نجات دهد.

گرایش شهروندان اصفهان به برندگرایی 48 درصد است

در ادامه مدیر تحقیقات موسسه مطالعه جامعه نگر به ارایه نتایج بررسی علل فاصله گرفتن بخشی جامعه از کالای ایرانی در استان پرداخت و گفت: 4 هزار نفر در نظرسنجی به صورت تلفنی شرکت کردند و متغییرهای برندگرایی ،تبلیغات، استفاه از رسانه و توصیه دیگران مورد ارزیابی قرار گرفت.

عبدالله رسول پور میزان برندگرایی در اصفهان را 3/48 درصد عنوان کرد و گفت: گرایش به برندگرایی درطبقه تحصیل کرده بیشتر از سایر طبقات جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: کالاهای دیجیتالی، لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی تولید خارجی بیشتر از تولیدات داخلی مورد توجه شهروندان اصفهان بود و در بخش مواد غذایی، خوراکی و پوشاک تولیدات داخلی بیشتر از  تولیدات خارجی مورد انتخاب شهروندان اصفهانی است.

وی نبود کالاهای مشابه داخلی، تسهیل در استفاده از کالا های خارجی و کیفیت بهتر را عامل تمایز کالاهای خارجی نسبت به کالای داخلی از منظر مصاحبه شوندگان اعلام کرد.

موضوعات :
در همین رابطه