رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

معاون دادگستری اردبیل در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری

نحوه محاسبه سود وام‌های بانکی را به صورت ملی پیگیری می‌کنیم

مصوبات ستادهای استانی که در حوزه حمایت از سرمایه گذاری فعالیت می‌کنند لازم الاجرا است و دادستان‌ها مکلف به برخورد قضایی با کسانی هستند که در مقابل اجرای این مصوبات کوتاهی کنند.

03 آذر 1397
کد خبر : 16432
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون دادگستری کل استان اردبیل در هفدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری گفت: امروز هفدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی با بررسی پنج پرونده برگزار شد. تا کنون مشکل بیش از هشتاد واحد تولیدی و سرمایه‌گذاری در سال ۹۷ در کمیته حمایت قضایی مورد بررسی قرار گرفته و مصوباتی درخصوص آنها صادر شده است. 

خدادادی تاکید کرد: اعتراض سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به نحوه محاسبه سود و جرایم تسهیلات بانکی یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که در همه جلسات با آن مواجه هستیم و کمیته حمایت قضایی به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: ما معمولا این موارد را به کارشناس رسمی ارجاع می‌دهیم و بارها دیده‌ایم که تفاوت فاحشی بین محاسبه کارشناس رسمی با محاسبه بانک وجود دارد؛ این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم تا این مشکل به صورت کشوری حل و فصل شود، جلسه‌ای اختصاصا در مورد این موضوع در دادگستری کل استان خواهیم داشت و امیدواریم که هم از طریق هیئت دولت و هم از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی و نمایندگان مجلس تصمیمی واحد و مساعد درخصوص نحوه محاسبه سود و جرایم اتخاذ شود. امیدوارم که این بنای خیر از کمیته حمایت قضایی استان اردبیل شکل بگیرد.

معاون دادگستری استان تصریح کرد: از مسئولین محترم ادارات، بانک‌ها و همه مسئولین مرتبط با سرمایه گذاران انتظار می‌رود که با نظر مثبت و دلسوزی با سرمایه گذاران برخورد شود. حمایت از سرمایه گذاری باید در استان ما یک اصل باشد تا بتوانیم شاهد توسعه سرمایه گذاری و توسعه واحدهای تولیدی باشیم. کمیته حمایت قضایی به نوبه خود در این راستا قدم‌های مهمی را برداشته است.

خدادادی همچنین درخصوص اجرایی شدن مصوبات کمیته حمایت قضایی گفت: اخیرا بخشنامه‌ای از دادستانی کل کشور به استان‌ها ارسال شده است مبنی بر اینکه مصوبات ستادهای استانی که در حوزه حمایت از سرمایه گذاری فعالیت می‌کنند لازم الاجرا است و دادستان‌ها مکلف به برخورد قضایی با کسانی هستند که در مقابل اجرای این مصوبات کوتاهی کنند.

موضوعات :
در همین رابطه