رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران پیشنهاد داد

ترکیه نقشه راه گردشگری اکو را تدوین کند

در نشست کمیته گردشگری اتاق اکو که روز گذشته در ازبکستان برگزار شد، محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با توجه به تجربه و توانمندی ترکیه در زمینه گردشگری از این کشور خواست تا با کمک دبیرخانه و اتاق اکو نقشه راه گردشگری اکو را برای ارایه در جلسه بعدی کمیته گردشگری ارایه کند.

23 آذر 1397
کد خبر : 16741
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست کمیته گردشگری اتاق اکو روز گذشته به ریاست محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران برگزار شد.

در این نشست، ابتدا نماینده ازبکستان گزارشی در خصوص وضعیت و موقعیت کشور خود در راستای توسعه گردشگری و گردشگری سلامت از جمله قرارگیری این کشور در مسیر جاده ابریشم، تسهیلات روادید برای کشورهای مختلف ارایه داد.

در ادامه جلسه، محمدرضا کرباسی به ارایه سخنرانی در زمینه آخرین وضعیت گردشگری و گردشگری سلامت در منطقه اکو پرداخت.

او همچنین از نمایندگان حاضر در این نشست دعوت کرد تا در دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت اکو که قرار است ماه  ژوئن سال آینده میلادی ( تیر ماه ۹۸) برگزار شود، مشارکت کنند.

کرباسی همچنین به ارایه پیشنهادهایی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای گردشگری ، ایجاد برند گردشگری اکو ،تسهیلات ویزایی و مقررات‌زدایی در زمینه گردشگری در سطح کشورهای عضو اکو پرداخت.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با توجه به تجربه و توانمندی ترکیه در زمینه گردشگری از این کشور خواست تا با کمک دبیرخانه و اتاق اکو نقشه راه گردشگری اکو را برای ارایه در جلسه بعدی کمیته گردشگری ارایه کند.

در ادامه، نماینده دبیرخانه اکو ضمن تشکر از اتاق ازبکستان و اتاق اکو گزارش مختصری از فعالیت‌های دبیرخانه اکو در زمینه گردشگری بعنوان یک اولویت برای سازمان متبوع خود ارایه کرد.

به گفته او تشکیل شبکه تورگردانان و ویزای اکو نیز از جمله مسائلی هستند که در دوره جدید فعالیت دبیرخانه مورد نظر خواهند بود و با هم افزایی کشورهای عضو در سال ۲۰۱۹ شاهد پیشرفت‌های عملی در این زمینه خواهیم بود.

 

در همین رابطه