رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در نشست با هیات رئیسه تشکل های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن

انسجام تشکل‌های اقتصادی، توسعه متوازن استان فارس را به دنبال دارد

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز معتقد است با همبستگی و انجسام تشکل ها می توان اقدامات بسیاری در حوزه اقتصاد استان انجام داد که یکی از موارد مهم حمایت از پیمانکاران استان است.

26 آذر 1397
کد خبر : 16797
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در نشست با هیات رئیسه تشکل های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن که در این اتاق برگزار شد، گفت: الزام امروز استان انسجام و همبستگی هر چه بیشتر تشکل ها است.

جمال رازقی افزود: ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی به دنبال انسجام و تعامل هر چه بیشتر تشکل ها در استان هستیم.  با همبستگی و انجسام تشکل ها می توان اقدامات بسیاری در حوزه اقتصاد استان انجام داد که یکی از موارد مهم حمایت از پیمانکاران استان است.

رازقی بیان کرد: موضوع تحویل پروژه های عمرانی فارس به پیمانکاران استانی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود زیرا متاسفانه در حال حاضر بسیاری از پروژه های استان به خارج از استان داده می شود که این موضوع زمینه ساز فساد است.

وی با تاکید بر نقش تشکل ها در برون سپاری پروژه های عمرانی به پیمانکاران استان اضافه کرد: مسئولیت پذیری تشکل ها باید در جهت منافع ملی باشد. بر این باوریم با همدلی و وحدت بین تشکل ها می توان بر تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، تاثیرگذار باشیم.

رازقی با اشاره به مسائل موجود در بخش معدن گفت: معادن استان فارس ظرفیت بسیاری دارد که می تواند در زمینه ارزش افزوده و ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشد اما این توانایی هنوز ایجاد نشده است. مشکلاتی در حوزه معدن در استان وجود دارد که موجب به عمل نرسیدن این بخش شده است.

رئیس اتاق شیراز با اشاره به موارد موجود در بخش کشاورزی استان عنوان داشت: استان فارس 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور را تامین می کند اما در بسیاری حوزه های کشاورزی با مشکل جدی روبروست که تنها با وحدت بین تشکل ها می توان مشکلات هر بخش را پیگیری و اصلاح کرد.

رازقی با اشاره به الزامات آینده اقتصاد کشور عنوان داشت: اتاق شیراز بر سه محور اصلی حمایت همه جانبه از تولید در تمام بخش ها، صادرات و حمایت از کسب و کارهای نوین تمرکز کرده و اقدامات شایسته ای را انجام داده است.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد تحولات اساسی در اتاق شیراز بودیم و در بحث حمایت از تولید، روان سازی و رفع موانع کسب و کار، کارهای بزرگی انجام شده است. بر اساس آمار و نتایج به دست آمده، استان فارس به لحاظ رتبه کسب و کار در بین پنج استان برتر کشور و اتاق شیراز جزء اتاق های پیشرو در رده بندی های جهانی است.

رازقی افزود: صادرات نیز از رویکردهای اصلی ما در اتاق شیراز است که متاسفانه در این زمینه با موانعی از جمله بحران قیمت تمام شده در تولید، عدم امکان رقابت با کالاها در بازارهای داخلی و جهانی روبرو هستیم که تلاش ما رفع و یا کاهش این موانع است.

وی یکی دیگر از محورهای فعالیت اتاق شیراز را حمایت از کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها عنوان کرد و گفت: اتاق شیراز طراح دفاتر تبادل فناوری در اتاق های بازرگانی کشور است. تلاش ما در زمینه اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری و تسهیل کننده صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان جنوب کشور است.

رازقی بیان کرد: اتاق شیراز خدمات تجاری سازی، صادرات و انتقال فناوری- تکنولوژی و دانش روز را به واحدهای اقتصادی و بخش خصوصی استان و کشور ارائه می کند.

موضوعات :
در همین رابطه