رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

طی نشستی در اتاق اصفهان صورت گرفت

بررسی شرایط ثبت و تغییرات شرکت‌ها

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق اصفهان می‌گوید: با وجود مراجعات متعدد فعالان اقتصادی و متقاضیان ثبت شرکت، مکان فعلی پاسسخگوی نیاز مراجعین نیست و از سازمان ثبت اسناد و شرکتهای کشور خواستار توجه بیشتری هستیم.

01 دی 1397
کد خبر : 16886
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست آشنایی با فرآیند ثبت و تغییرات شرکت‌ها و تشکل‌های اقتصادی با حضور رئیس اتاق اصفهان و مدیر کل ثبت شرکت‌ها، به همت اتاق اصفهان و معاونت تشکل‌های اتاق ایران در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست ضمن ارائه گزارش از پتانسیل و توانمندی‌های استان اصفهان به خصوص در حوزه صنعت گفت: استان اصفهان با 8 هزار واحد صنعتی، ٧٠ شهرک صنعتی، ١٠٠ هزار واحد صنفی، ١٠٠ اتحادیه صنفی و ٣ هزار عضو اتاق بازرگانی پس از تهران دومین استان صنعتی و اقتصادی کشور به شمار می‌آید.

سید عبدالوهاب سهل آبادی بیان کرد: ٩٠٠ خیریه در بخش های تحصیلی، درمانی و حمایتی در استان فعالیت می کنند. این خیریه ها در بخش های مختلف، بخشی از فعالیت دولت را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

سهل‌آبادی از همکاری اداره کل ثبت شرکت‌ها با اتاق بازرگانی در سطح ملی و استان‌ها تقدیر کرد و گفت: با وجود مراجعات متعدد فعالان اقتصادی و متقاضیان ثبت شرکت، مکان فعلی پاسخگوی نیاز مراجعین نیست و از سازمان ثبت اسناد و شرکت‌های کشور خواستار توجه بیشتری هستیم. اتاق اصفهان آمادگی همکاری تنگاتنگ با این اداره در راستای تسهیل امور فعالان اقتصادی دارد.

اتاق‌های بازرگانی یکی از بهترین ساختارهای توسعه کسب و کار شناخته می‌شوند

در ادامه این نشست مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ایران با اشاره به قانون اتاق بازرگانی و توجه به زیرساخت‌های اقتصادی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یکی از بهترین ساختارهای توسعه کسب و کار کشور شناخته می‌شود.

مرتضی ادب با اشاره به پایش کسب و کار اتاق اصفهان به صورت ماهانه و فصلی گفت: همگرایی اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف در این پایش نمونه یک همکاری تشکل‌هاست. تشکل‌های اقتصادی در عصر کنونی بایستی نگاه متفاوتی به مسائل و چالش‌های اقتصادی اعضاء خود داشته باشند. خواستار بازنگری اساسنامه تشکل‌های اقتصادی و توجه به مالکیت معنوی و توسعه کسب وکار هستیم.

وی ثبت شرکت‌ها را نظام رسمی مالکیت در هر کشور دانست و گفت: مستندسازی اموال منقول و غیر منقول یکی از مهمترین وظایف این سازمان است. هر اقتصاد برای ماندگاری به ضمانت قابل اتکا نیاز دارد و نظام ثبت شرکت‌ها یک نظام ثبت رسمی پشتوانه اقتصاد است.

وی الکترونیکی شدن اسناد مالکیت را یکی از  اقدامات این سازمان طی سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: توسعه اقتصادی به حرکت سرمایه‌ها وابسته است و سازمان ثبت شرکت‌ها تلاش می‌کنند بستر حرکت سریع سرمایه‌ها فراهم شود.  

سلیمانی، کارشناس تشکل‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست خواستار استفاده فعالان اقتصادی از سامانه اداره کل ثبت در استان‌های کشور شد.

موضوعات :
در همین رابطه