رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در دیدار روسای فعالان بخش‌خصوصی استان فارس

رفع موانع کسب و کار در اولویت اتاق شیراز است

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز می گوید، مهمترین موانع کسب و کار در کشور ما بانک‌ها، تامین اجتماعی، مالیات و قانون کار است که اگر به صورت تخصصی بر روی هر یک از موضوعات کار شود، نتیجه کاراتری به دست خواهد آمد.

02 دی 1397
کد خبر : 16895
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در دیدار روسای تشکل‌ها و فعالان بخش‌خصوصی استان فارس با معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: رفع موانع کسب‌وکار و تسهیل شرایط کسب و کار در استان، یکی از اولویت‌های ما در اتاق است که با جدیت دنبال کرده‌ایم.

جمال رازقی افزود: همواره در رفع مشکلات بخش خصوصی استان از جمله بخش تولید و صادرات، پیگیری کرده و راهکارهایی را نیز ارائه کرده ایم. اتاق شیراز در بسیاری از زمینه ها در کشور پیشتاز بوده است.

رازقی افزود: بر اساس گزارش‌های فصلی، مهمترین موانع کسب و کار در کشور ما بانک‌ها، تامین اجتماعی، مالیات و قانون کار است که اگر به صورت تخصصی و متمرکز بر روی هر یک از موضوعات کار شود به طور حتم نتیجه کاراتری به دست خواهد آمد.

وی اظهارداشت: برخی از بخش ها که مانع هایی برای کسب و کار ایجاد می کنند، قوانین مصوب کشور را اجرا نمی کنند. بانک ها از مواردی هستند که قوانین موجود را اجرا نکرده و پاسخگو نیز نیستند در حالی که اگر این موانع رفع شود مشکلات فعالان کسب و کار بسیار کاهش می یابد.

رازقی با بیان اینکه ما در اتاق شیراز آماده همکاری در زمینه بررسی موانع کسب و کار توسط بانک ها و ارائه راهکارهای رفع آن هستیم، اضافه کرد: این موانع کسب و کار، مسائل مهمی از جمله اشتغال را تحت الشعاع قرار داده اند، لذا نیاز است در کشور تصمیم مهمی در این زمینه اتخاذ شود.     

رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه تحریم ها توانسته شرایط فضای کسب و کار کشور را نامساعد کند، عنوان داشت: ما در کشور نیاز به قوانین جدید نداریم بلکه قوانینی داریم که اگر اجرا شود بسیاری از مشکلات محیط کسب و کار اصلاح می شود.

رازقی افزود: در استان فارس همدلی خوبی بین اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی با دستگاه های اجرایی و قوه قضائیه استان در جهت رفع موانع کسب و کار ایجاد شده و به همین جهت رتبه کسب و کار استان در چند سال اخیر به رتبه های بین یک تا پنج رسیده است.

موضوعات :
در همین رابطه