رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد در جلسه رسیدگی به مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، مهمترین راهکار برای بهبود وضعیت تولیدکنندگان است

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: افزایش مالیات واحدهای تولیدی، تامین مواد اولیه، تامین نقدیندگی و مالیات ارزش افزوده، در شرایط رکود اقتصادی از جمله مشکلات تولید است.

08 دی 1397
کد خبر : 16972
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی در حوزه مالیات باحضور مشاوران مالیاتی شرکت زنجیره‌ای اعداد و معاون ارزش افزوده اداره کل مالیاتی خراسان شمالی و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی در اتاق بجنورد برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در این جلسه افزایش مالیات واحدهای تولیدی، تامین مواد اولیه و تامین نقدیندگی در شرایط رکود اقتصادی را از جمله  مشکلات بخش تولید دانست.

محمد صمدی افزود: انتظار می رود مسئولان کشوری و متولیان این امر در استان توجه ویژه‌ای به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی داشته و راهکارهای لازم را در راستای بهبود وضعیت این قشر به کار ببرند.

صمدی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان استان را موضوع مالیات بر ارزش افزوده ذکر کرد و افزود: اصلاح این قانون یکی از مهمترین راهکارها برای بهبود وضعیت تولیدکنندگان است.

عدم اطلاع از قوانین و مقررات مالیاتی، مهمترین مشکل بخش خصوصی است

مشاور مالیاتی شرکت زنجیره‌ای اعداد خراسان شمالی نیز دراین جلسه گفت: بیشترین مشکلات بخش خصوصی در بخش مالیات، عدم اطلاع از قوانین و مقررات مالیاتی است که مشکلات فراوانی را برای مودیان مالیاتی به ویژه اداره ادارایی ایجاده کرده است.

مددی افزود: اداره مالیات با مودیانی که اطلاع درست از قوانین و مقررات مالیاتی دارند کمتر با مشکل مواجه شده است. متاسفانه بیشتر مودیان مالیاتی یا از قوانین و مقررات اطلاعی ندارند و اگر هم اطلاع داشته باشند تکالیف را انجام نمی دهند و یا انجام تکالیف برای آنها مشکل است.

وی متذکر شد: بایستی مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و بخش خصوصی هر چه سریعتر از سوی کارشناسان مالیاتی ریشه یابی شود و راهکارهای مناسب در راستای حل مشکلات ارائه شود.

مددی یکی از بحث های مهم در اداره مالیات را قانون مالیات ها با تغییرات این قوانین دانست وافزود: قانون جدید ارزش افزوده مالیات و اصلاح قانون ارزش افزوده خواه ناخواه برای تولید کنندگان مشکلاتی ایجاد کرده است. این مهم نیازمند استفاده تولید کنندگان از یک گروه مشاوره درکنار خود است.

گفتنی است دراین جلسه برخی از تولید کنندگان به طرح پرسش و پاسخ درخصوص مشکلات، عدم استرداد مالیاتی، مالیات ارزش افزوده و موانع صادراتی پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه