رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

حسین پیرموذن، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران

حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری به احیای واحدهای تولیدی منجر می‌شود

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان اردبیل در چند سال اخیر نقش مهمی در حمایت از واحدهای تولیدی استان داشته است بطوری‌که بسیاری از واحدهای غیرفعال و نیمه فعال استان با تدبیر، برنامه‌ریزی و پیگیری مسئولان قضایی به بهره‌برداری رسیده یا به چرخه تولید برگشته‌اند.

12 دی 1397
کد خبر : 17045
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسین پیرموذن عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق اردبیل در حاشیه مراسم بهره‌برداری از شرکت اندیشه‌سازان صنعت پلیمر به تلاش‌های حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل، یوسف خدادادی معاون دادگستری و ناصر عتباتی دادستان مرکز اردبیل اشاره کرد و افزود: تولید و اشتغال اولویت اصلی مدیران قضایی است به طوریکه با وجود تمام سختی‌ها با صیانت از تولید اجازه نمی‌دهند، اشتغال و فعالیت در واحدهای صنعتی و تولیدی دچار خلل شود. این عزیزان درصدد این هستند که چالش‌ها و تهدیدهای واحدهای صنعتی را به فرصت تبدیل کنند و  مراقبت لازم را از اینکه محیط تولید دچار مشکل یا به تعطیلی کشانده نشود را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: فراهم کردن محیط سالم و امن برای کسب‌ و کار فعالان اقتصادی به‌ خصوص تولیدکنندگان در استان باعث شده تا سرمایه گذاران در تاسیس و بهره برداری از واحدهای تولیدی در این وضیعت نامناسب اقتصادی با اطمینان خاطر بیشتری وارد عمل شوند.
پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کمیته اجرایی حمایت قضایی از تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در استان از مهمترین کمیته‌ها در سطح کشور است.این کمیته الگوی مناسبی برای کمیته حمایت قضایی سایر استان‌ها است. در سال‌جاری نزدیک به 100 پرونده واحدهای تولیدی، صنعتی، سرمایه گذاری و خدماتی در این کمیته طرح و با هدف برگشت به چرخه تولید یا سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته است.

بهره‌برداری از یک واحد پلیمر 

حجت الاسلام قاصدی در مراسم بهره‌برداری از  شرکت اندیشه‌سازان صنعت پلیمر گفت: این واحد تولیدی به لحاظ داشتن مشکلاتی که داشت مدت‌ها تعطیل شده بود لذا مشکلات این واحد پس از اینکه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان مطرح شد به همت دستگاه قضایی استان و مسئولین استانی، مشکلات مرتفع و این واحد تولیدی مجددا به بهره‌برداری رسید.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه حدود 20 نفر از نیروهای شاغل این واحد تولیدی مددجویان و زندانیان هستند، افزود: این افراد از طریق بنیاد تعاون اداره کل زندان‌ها شناسایی شده و با هماهنگی‌های انجام شده به این مجتمع مشغول به کار شده اند. مسلما اشتغال این افراد در پیشگیری از بسیاری از آسیب ها که متوجه خود فرد و خانواده آنان می‌شود موثر است.

رئیس کل دادگستری استان تأکید کرد: دستگاه قضایی استان همواره با تمام توان تلاش می کند تا با رعایت قوانین و مقررات از ظرفیت های استانی برای احیا و فعال سازی واحدی تولیدی به منظور رونق اقتصادی، تولید و اشتغال حمایت کند.
وی اظهار کرد: اشتغال و تولید دو پایه اصلی در اقتصاد مقاومتی است و پیوستگی و تکامل این دو پایه، افزایش اشتغال را در پی دارد.

مهاجری مدیر عامل شرکت اندیشه سازان صنعت پلیمر نیز با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت این شرکت گفت: متأسفانه به دلیل برخی از مشکلات که برای این شرکت پس از افتتاح آن پیش آمد، این واحد تولیدی تعطیل شده بود. خوشبختانه پس از طرح مشکلات این شرکت در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان با حمایت های دستگاه قضایی استان، بسیاری از مشکلات حل شد و این مجتمع مجددا راه‌اندازی شد.

وی از حمایت های مسئولان عالی قضایی استان به ویژه رئیس کل دادگستری استان در حمایت‌های قانونی و قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای رونق اشتغال قدردانی کرد.

بررسی ۹۷ پرونده در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اردبیل

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در بیستمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اردبیل که در اتاق اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تا به امروز در سال جاری ۹۷ پرونده واحدهای تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاری در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل بررسی شده است و در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع در جهت ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری مصوباتی را داشته‌ایم.

وی افزود: در بیستمین جلسه کمیته حمایت قضایی و سرمایه‌گذاری استان اردبیل پرونده ۳ واحد تولیدی و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در جهت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذاری این واحدها اتخاذ شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: یکی از پرونده‌ها در خصوص استرداد وجوه واریزی جهت گشایش اعتبارات اسنادی بود و با توجه به اینکه این موضوع یک مساله کشوری است مقرر شد تا پیگیری‌های لازم و ویژه در این خصوص انجام گیرد.

خدادادی عنوان کرد: رسیدگی به مشکلات کشتارگاه صنعتی اردبیل و تقاضای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به این شرکت نیز یکی دیگر از پرونده‌های بیستمین جلسه کمیته قضایی بود که البته با توجه به عدم تعیین تکلیف بدهی قبلی این شرکت به بانک که مانعی در ارائه تسهیلات جدید است، مقرر شد پس از وصول نظر هیات کارشناسی در خصوص اعطای سرمایه درگردش به این واحد تولیدی تصمیماتی اتخاذ شود.

وی گفت: یکی دیگر از پرونده‌ها نیز مربوط به مشکلات مالیاتی و بانکی یک واحد تولیدی و صنعتی بود که در این خصوص نیز تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی اتخاذ شد. در این واحد تولیدی که به تازگی شروع به فعالیت کرده، ۲۰ نفر از محکومین مالی زندان شاغل هستند که این موضوع در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به خانواده‌های محکومین مالی و هم چنین آزادی این محکومین می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

موضوعات :
در همین رابطه