رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان مطرح کرد

گلایه از رفتار گرجستانی‌ها با سرمایه‌گذاران ایرانی

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق اصفهان می‌گوید، تشکیل شرکت مشترک می‌تواند نیازهای صنعت ساختمان و سیار بخش‌های گرجستان را تامین کند و اتاق‌ها می‌توانند نقش مهمی در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار ایفا کنند.

18 دی 1397
کد خبر : 17052
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در دیدار با رئیس هیات مدیره هلدینگ ساختمان گرجستان گفت: طی ماه‌های اخیر رفتارهایی از سوی دولت گرجستان با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی صورت گرفته که روابط اقتصادی دو طرف را  مورد مخاطره قرار داده است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: مردم ایران از نحوه برخورد دولت گرجستان بسیار ناراضی و سرمایه‌گذاران ایرانی خواستار ترک این کشور و فروش آپارتمان‌ها به نصف قیمت هستند. ایران کشور قدرتمند و توانمند است که در عرصه بین‌المللی با آمریکا رو در رو مقابله می‌کند و هیچ بی‌احترامی را نسبت به شهروندانش بویژه فعالان اقتصادی نمی‌پذیرد.

سهل‌آبادی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و گرجستان در صورت احترام متقابل بویژه از سوی دولت گرجستان توسعه می‌یابد، تصریح کرد: رفتار دولت گرجستان با ایرانیان پس از روی کار آمدن سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور جدید متفاوت از گذشته شده است و فعالان اقتصادی ایران نمی توانند نسبت به بی احترامی خاموش باشند.

 وی از آمادگی تشکیل شرکت مشترک بین فعالان اقتصادی اصفهان و گرجستان خبر داد و گفت: این شرکت می تواند نیازهای صنعت ساختمان و سیار بخش های گرجستان را تامین کند. سرمایه گذاری ایرانیان در گرجستان طی سال های اخیر قابل توجه است و بسیاری از خریداران ساختمان ها در گرجستان را ایرانیان تشکیل می دهند.

رئیس اتاق اصفهان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی محل تجمع تولیدکنندگان و بازرگانان است، افزود: اتاق ها می توانند نقش مهمی در معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار ایفا کنند.

علاقه‌مند به خرید کالاهای ساختمانی از استان اصفهان هستیم

نیکا مرابیشویلی، رئیس هیات مدیره هلدینگ ساختمانی وایزمند گرجستان در این دیدار خواستار همکاری با شرکت های ساختمانی استان اصفهان در تامین مواد اولیه بویژه مصالح ساختمانی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش ساختمان شد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید مصالح ساختمانی در اصفهان گفت: آهن، آجر و سیمان پرمصرف‌ترین کالاهای ساختمانی در گرجستان است که علاقه‌مند به خرید از استان اصفهان هستیم.

پرویز اخوان، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری توکاریل نیز در این دیدار خواستار سرمایه‌گذاری دو جانبه شرکت‌های گرجی و اصفهان شد.

موضوعات :
در همین رابطه