رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

شماره 118 مجله نامه اتاق بازرگانی منتشر شد

شماره 118 مجله «نامه اتاق بازرگانی» با محوریت سازوکار ویژه مالی اروپا (SPV) و رویارویی اروپا و آمریکا بر سر ایران منتشر شد.

17 دی 1397
کد خبر : 17114
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شماره 118 مجله «نامه اتاق بازرگانی» با محوریت سازوکار ویژه مالی اروپا (SPV) و رویارویی اروپا و آمریکا بر سر ایران منتشر شد.

در این شماره نامه اتاق بازرگانی، محمدصادق جنان صفت به بررسی میزان خواست و توانایی اروپایی‌ها برای رویارویی با آمریکا بر سر برجام و موضوع ایران پرداخته است. عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی، در یادداشتی تحت عنوان «راه نجات اقتصاد ایران» به بررسی جایگاه دولت در اقتصاد ایران و دو موضوع رقابت و خصوصی سازی پرداخته است. آخوندی بازگشت به قانون و پیش‌بینی‌پذیر کردن نهادها را راه نجات ایران توصیف کرده است.

محمود صدری نیز در یادداشتی با عنوان «سیاستمداران و بی‌اعتنایی به اقتصاددانان»، تاکید کرده که هراس سیاست‌مداران از آزادی کسب و کار، اقتصادددانان را به حاشیه رانده و آنان را به کارگزاران اراده سیاستمداران تبدیل کرده است.

در شماره 118 مجله نامه اتاق بازرگانی، در گفت‌وگو با تحلیلگران روابط بین‌الملل شکاف ایجاد شده میان اروپا و آمریکا که بخشی از آن بر سر توافق هسته‌ای با ایران است مورد بررسی قرار گرفته است. گفت‌وگو با ضیاءالدین صبوری رئیس انجمن ایران روابط بین‌الملل، حسن بهشتی پور تحلیلگر ارشد روابط بین‌الملل و علیرضا موسوی زاده استاد دانشگاه ولز بخشی از این گفت‌وگوهاست.

وضعیت بازارهای مسکن و ارز طی یک ماه گذشته نیز در ادامه مطالب این شماره مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

بررسی جایگاه بنگاه‌های چندملیتی در اقتصاد جهان، بررسی عملکرد گمرک ایران و مشکلات پیش روی تجار در تعامل با گمرک و مروری بر صنعت نیشکر از دیگر موضوعاتی است که در شماره آذرماه نامه اتاق بازرگانی منتشر شده است.

شماره 118 مجله «نامه اتاق بازرگانی» را از اینجا دانلود کنید.

در همین رابطه