رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شهرکرد در نشست بررسی مشکلات ارزی صادرکنندگان

بی‌ثباتی در شاخص ارز، سبب عدم تعادل در اقتصاد می‌شود

سید محمد رضا سید نبوی، رئیس اتاق شهرکرد می گوید، اهمیت وظایف نظارتی مجلس کمتر از وظیفه قانونگذاری در آن نیست، به گونه‌ای که اعمال صحیح آن می‌تواند زمینه ساز محو بسیاری از مفاسد شود.

23 دی 1397
کد خبر : 17199
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست بررسی مشکلات ارزی شرکت‌های صادر کننده استان چهارمحال و بختیاری با حضور حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان در مجلس، استاندار و جمعی از صادر کنندگان استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در این نشست گفت: اهمیت وظایف نظارتی مجلس کمتر از وظیفه قانونگذاری در آن نیست، به گونه‌ای که اعمال صحیح آن می‌تواند زمینه‌ساز محو بسیاری از مفاسد شود و همچنین عدم استفاده و یا استفاده نادرست از این حق، از ارزش مجلس بکاهد.

سید محمد رضا سید نبوی با اشاره به تصمیمات ارزی دولت بیان کرد: نرخ ارز حقیقی از شاخص‌­های اساسی و بنیادی در تعیین درجه­ رقابت بین‌­المللی و تبیین وضعیت داخلی کشور به شمار می‌­رود. بی‌­ثباتی در عملکرد این شاخص مبین عدم تعادل در اقتصاد می‌­شود و خواستار نظارت بیشتر دولت در این مقوله هستیم.

سید نبوی با بیان اینکه تجارت با همسایگان به ‌واسطه همجواری جغرافیایی، دارای منافع بسیار چشمگیری همچون مزیت‌های اقتصادی (به واسطه کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل کالا و جلوگیری از فسادپذیری کالاهای حساس)، مزیت‌های اجتماعی (تبادلات فرهنگی) و مزیت‌های گسترده امنیتی است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه، اظهار کرد: ایران به دلیل داشتن مرز‌های گسترده با همسایه‌های متنوع از موقعیت مناسبی در منطقه برخودار است که امکان صادرات محصولات متنوعی برای آن فراهم است. بازار کالایی 15 کشور همسایه آبی و خاکی ایران دارای ظرفیت بسیار بالایی است که سهم ایران از این بازار بسیار کم است.

موضوعات :
در همین رابطه