رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد اعلام کرد

درخواست مجوز کاغذی از سوی مأمور دولتی جرم است

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد می‌گوید: طبق قانون مجوزهای کاغذی از ابتدای سال آینده اعتبار ندارد و درخواست ارائه این مجوزها از سوی مأموران دولتی نیز جرم است.

04 اسفند 1402
کد خبر : 17362
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس مرکز ملی بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به غیرقانونی بودن ارائه مجوزهای کسب‌وکار به‌صورت کاغذی به مأموران دولتی گفت: هرگونه درخواستی از سوی مأمور دولتی مبنی بر ارائه شناسه یکتا به‌صورت کاغذی مطابق قانون جرم است و با مأمور متخلف برخورد قانونی می‌شود.

سید امیر سیاح با اشاره به تأکید قانون بر معتبر بودن شناسه یکتا گفت: در ماده ۷ قانون اصل ۴۴ با صراحت از شناسه یکتا به‌عنوان مجوز نام برده شده است و اگر مأمور حکومتی از کسی درخواست مجوز داشت و صاحب مجوز شناسه یکتای خود را نشان داد و آن مأمور خواستار برگه کاغذی مجوز شد، آن مأمور مرتکب جرم شده و با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: صاحبان شناسه یکتا در صورت مشاهده تخلف از سوی مأمور دولتی، می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، شکایت خود را از مأموری که خواستار برگه کاغذی باشد، ثبت کنند و بر اساس قانون با آن مأمور برخورد قانونی می‌شود.

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به برخورد با برخی از مأموران گفت: تا امروز چند مدیرکل از طریق شکایات مردمی روانه دادگاه شده و دادگاه در حال صدور حکم برای این مدیران متخلف است.

سیاح تصریح کرد: هر مأموری که خواستار برگه کاغذی مجوز الکترونیکی باشد، مرتکب جرم شده است و تفاوتی ندارد که آن شخص مأمور بهداشت باشد یا مأمور مالیات، درهرصورت مرتکب جرم شده و طبق قانون، در صورت اثبات جرم، روانه زندان می‌شود.

وی در پایان با اشاره به روش‌های استعلام مجوزهای الکترونیکی و شناسه یکتا خاطرنشان کرد: به‌راحتی می‌توان از طریق تلفن‌های هوشمند و با مراجعه به بانک اطلاعات کسب‌وکار ایران به نشانی QR.mojavez.ir و با جست‌وجوی نام شخص از برخورداری یا عدم برخورداری آن شخص از شناسه یکتا و مجوز الکترونیکی کسب‌وکار وی مطلع شد.

در همین رابطه