میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

ایران و روسیه برنامه‌های مشترک صنعتی و بیمه را توسعه می دهند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مدیرعامل بیمه اکسیار (EXIAR) روسیه از آمادگی این وزارتخانه برای آغاز دور تازه ای از همکاری های اقتصادی با این کشور خبر داد.

23 بهمن 1397
کد خبر : 17577
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مدیرعامل بیمه اکسیار (EXIAR) روسیه از آمادگی این وزارتخانه برای آغاز دور تازه ای از همکاری های اقتصادی با این کشور در رشته های مختلف صنعتی و معدنی خبر داد.

 فرشاد مقیمی با تشریح وضعیت پروژه مشترک بین 2 کشور در حوزه ساخت داخل واگن در ایران افزود: تامین 6 هزار دستگاه واگن باری با تامین منابع روسیه با همکاری مشترک شرکت‌های سازنده ایرانی و روسیه در توافق با بیمه اکسیار وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
به گفته وی، پیشتر برای اجرای این پروژه موارد فنی توسط شرکت های سازنده ایرانی و روسی توافق شده بود.
‎مقیمی در ادامه، استفاده حداکثری از توان فنی ساخت داخل را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت های ایرانی آمادگی همکاری مشترک دارند و با توجه به رفع مشکلات انتقال ارز بین 2 کشور، در صورت تامین منابع مالی اجرای این توافق تسریع خواهد شد.
مقیمی همچنین با یادآوری توسعه همکاری مشترک بین 2 کشور، اضافه کرد: در رشته های معدنی و همچنین سایر صنایع نیز آمادگی وجود دارد تا با معرفی به طرف روسی، از توانمندی‌های طرفین برای همکارهای جدید اقتصادی استفاده کرد.
وی خاطرنشان ساخت: معاونت امور صنایع با همکاری ایدرو در مدت یک هفته فهرستی از پروژه های صنعتی و معدنی مورد نظر را به طرف روسی ارائه خواهد کرد تا در صورت توافق های اولیه، نسبت به برگزاری جلسه های رو در رو هماهنگی های لازم انجام شود.
این مقام مسئول همچنین همکاری مشترک 2 کشور در زمینه ساخت بالگرد را از برنامه های آینده برشمرد و ابراز امیدواری کرد در حوزه صنعتی و معدنی پروژه های مشترکی بین 2 کشور اجرایی شود.

در همین رابطه