رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

ظریف: هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی ندارم

ظریف، وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امیدوارم وزارت امور خارجه با همکاری و همدلی همگان و درایت و نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری بتواند کلیه مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی، قوانین کشور و سیاست‌های کلی نظام بااقتدار و صلابت به انجام رساند.

08 اسفند 1397
کد خبر : 17780
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یک‌روز بعد از اعلام خبر استعفای محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود، او از بازگشتش به وزارت امور خارجه خبر داد.

امروز ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

محبت‌های سخاوتمندانه و حمایت‌های بی‌دریغ و مردم عزیز و دلاور ایران، نخبگان ارجمند و مسئولین محترم در طول دوران خدمتگزاری به‌ویژه در 30 ساعت گذشته بسیار سپاسگزارم.

عمری است که دل در گرو خدمت به این مرزوبوم و مردم بزرگ دارم؛ به‌عنوان خدمت‌گذاری کوچک هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی و اعتبار وزارت امور خارجه به‌عنوان مسئول پیشبرد سیاست خارجی و خط مقدم دفاع از منافع ملی و حقوق مردم شریف ایران در عرصه بین‌المللی نداشته‌ام.

امیدوارم وزارت امور خارجه با همکاری و همدلی همگان و درایت و نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری بتواند کلیه مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی، قوانین کشور و سیاست‌های کلی نظام بااقتدار و صلابت به انجام رساند.

صبح امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با درخواست استعفای وزیر امور خارجه مخالفت کرد و در نامه‌ای نوشت: به تعبیر مقام معظم رهبری "امین، غیور، شجاع و متدین" و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه‌جانبه آمریکا قرار دارید؛ پذیرش استعفای شما را برخلاف مصالح کشور می‌دانم و با آن موافقت نمی‌کنم.

روحانی تصریح کرد: این‌جانب نسبت به فشارهای وارده به دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و حتی رئیس‌جمهور منتخب مردم به‌خوبی آگاهم. ما به عهدی که با خدا و ملت بسته‌ایم، تا پایان وفادار می‌مانیم و اطمینان دارم که به فضل الهی از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

به گفته روحانی، جناب‌عالی مورد اعتماد این‌جانب و مجموعه نظام جمهوری اسلامی و به‌خصوص مقام معظم رهبری هستید. شما با قوت، شجاعت و درایت به مسیر خود ادامه دهید که خداوند با بندگان صالح خود است.

در همین رابطه