رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

شماره 120 مجله نامه اتاق بازرگانی منتشر شد

شماره 120 مجله «نامه اتاق بازرگانی» با محوریت موضوعاتی از قبیل 40 سالگی انقلاب اسلامی، انتخابات اتاق‌های سراسر کشور، سازوکار ویژه مالی اروپا، خصوصی‌سازی، بحران بانکی منتشر شد.

13 اسفند 1397
کد خبر : 17840
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شماره 120 مجله «نامه اتاق بازرگانی» با محوریت موضوعاتی از قبیل 40 سالگی انقلاب اسلامی، انتخابات اتاق‌های سراسر کشور، سازوکار ویژه مالی اروپا، خصوصی‌سازی، بحران بانکی منتشر شد.

در این شماره نامه اتاق بازرگانی، محمدصادق جنان در سرمقاله خود به انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور پرداخته است. در سرمقاله جنان‌صفت آمده است: «گروهی که در مواجهه‌ها و رویارویی‌ها فاقد دانایی و دلاوری باشند و منافع بخش خصوصی را حقیر بدانند فاقد صلاحیت برای نمایندگی بخش خصوصی‌اند. دلاوران و دانایان اگر کاندیدا شوند، راه را برای حضور بیشتر رای‌دهندگان هموار خواهند کرد.»

در شماره 120، دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی روند خصوصی‌سازی در کشور و مشکلات ایجاد شده برای بخش تولید در مسیر اجرای خصوصی‌سازی، موضوع پرونده‌ای است که در این شماره منتشر شده است. مقاله‌ای به قلم داوود سوری با موضوع «خصوصی‌سازی واقعی» نیز در چارچوب این پرونده آمده است. گفت‌وگو با داوود خانی عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه و منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی‌سازی نیز در ادامه آمده است. خانی به برخی انتقادها در مورد خصوصی‌سازی پاسخ می‌دهد. محمود قامت مدیرکل بازاریابی و واگذاری بنگاه‌های خصوصی‌سازی نیز در گفت‌وگو با نامه اتاق بازرگانی به مرور تاریخچه فرآیند خصوصی‌سازی در کشور پرداخته است.

بخش بازار کار مجله به موضوعاتی از قبیل تأثیر اوبریسم بر بازار کار ایران، نقش زنان در بازار کار، نسبت آموزش عالی و بازار کار و اثر بازار ارز بر وضعیت اشتغال پرداخته است.

در ادامه مطالب این شماره، سازوکار مالی ویژه اروپا برای ادامه تعامل با ایران موسوم به «اینستکس» مورد بررسی قرار گرفته است. در چارچوب مطالب این پرونده به استقلال‌طلبی اروپا از آمریکا و همچنین انتظارات ایران از اروپا در چارچوب برجام و اینستکس پرداخته شده است.

بررسی قدرت گیری راست‌های افراطی و تأثیر آن بر آینده اروپا بخش دیگری از شماره 120 مجله اتاق بازرگانی است. در بخش گزارش‌های جهان نیز به برگزاری اجلاس داووس 2019 و جزئیات آن پرداخته شده است.

اعضای تحریریه مجله نامه اتاق بازگانی، در پرونده «بحران بانکی» به تجربه بحران‌های مشابه در کشورهای جهان از جمله اندونزی و ترکیه پرداخته‌اند.

شماره 120 مجله «نامه اتاق بازرگانی» را از اینجــــا دانلود کنید.

 

 

در همین رابطه