رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال از 15 اسفند تا یک ماه

در هفته گذشته با تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی مقرر شد برای تنظیم بازار داخلی صادرات سیب و پرتقال به مدت یک ماه از 15 اسفندماه ممنوع شود و امروز این مصوبه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

14 اسفند 1397
کد خبر : 17870
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن صادرات سیب و پرتقال از پانزدهم اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه ممنوع می‌شود.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت هشتم اسفندماه در نامه‌ای به رئیس‌کل گمرک خواست با توجه به تصمیمات نهمین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی و جلسه تنظیم بازار که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شده بود صادرات سیب و پرتقال برای یک ماه (از 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه) ممنوع شود.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران دوازدهم اسفندماه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در محل مصلای تهران در جمع خبرنگاران گفت: ذخایر میوه شب عید کافی است و هیچ نیازی به واردات میوه برای تنظیم بازار شب عید نداریم.

حسین شیرزاد گفت: اکنون 70 هزار تن سیب‌درختی و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید تأمین است.

وی با اعلام اینکه قرار است میوه‌های تنظیم بازاری 12 تا 17 درصد زیر قیمت به بازار عرضه شود، افزود: این محصولات در هفته آخر اسفندماه تعیین قیمت و در مراکز مستقیم عرضه تنظیم بازار، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های تعاونی مصرف عرضه می‌شوند.

در همین رابطه