رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در نشست بررسی مسایل اقتصاد شهری کرمانشاه عنوان شد؛

کرمانشاه فاقد استراتژی توسعه و برنامه راهبردی است

نشست حلقه های مفقوده اقتصاد استان کرمانشاه با حضور رئیس اتاق کرمانشاه برگزار شد.

13 تیر 1395
کد خبر : 2259
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاه و چهارمین نشست حلقه‌های مفقوده اقتصاد استان کرمانشاه با محوریت بررسی مسائل اقتصاد شهری و با حضور شهردار کرمانشاه، جمعی از مدیران اقتصادی استان و مشاوران اتاق کرمانشاه برگزار شد.

کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه از سه چالش مهم پیش روی حوزه شهری کرمانشاه یاد کرد و گفت: مهمترین این چالش‌ها نبود استراتژی کلان برای شهر کرمانشاه است که بتواند در زندگی مردم بازخورد داشته باشد.

وی دومین دغدغه را بافت سنگین شهرداری و وجود تعداد زیاد پرسنل این بخش دانست و ادامه داد: سومین دغدغه که بسیار هم مهم است مسئله مالی شهرداری است که رکن اساسی حرکت شهر و امور عمرانی می باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است به دلیل رکودی که در ساخت و سازها ایجاد شده بخشی از درآمد شهرداری ها که وابسته به ساخت و ساز بوده با چالش مواجه شده است.

کاشفی با بیان اینکه شهرداری برای ادامه کار خود نیازمند تعریف درآمد پایدار است تا بتواند امور شهری را پیش ببرد، تاکید کرد: امیدواریم با تعامل خوبی که بین اتاق و شهرداری کرمانشاه وجود دارد بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

در ادامه آرش رضایی، شهردار کرمانشاه نیز با بیان اینکه کرمانشاه فاقد استراتژی توسعه و برنامه راهبردی است، گفت: اقدامات و مطالعاتی در این خصوص در دست انجام است و از افراد باتجربه در شهرهای بزرگ کشور نیز استفاده کردیم.

وی از کاهش درآمدهای شهرداری کرمانشاه خبر داد و یادآوری کرد: درآمد شهرداری در خرداد سال 93 حدود 9 میلیارد تومان بود و در خرداد امسال به شش میلیارد تومان رسید و این در حالی است که هزینه ها و پرداختی حقوق های ما در این مدت بیشتر شده است.

به گفته شهردار کرمانشاه باید درآمد شهرداری از ساخت و سازها به درآمدهای پایدار تغییر پیدا کند که کارهایی در این راستا در دست اقدام است و به زودی همایشی را نیز در این راستا برگزار خواهیم کرد.

در ادامه نلسون حضرتی نائب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز خواستار ارائه راهکارهایی برای تحول کرمانشاه شد و ادامه داد: اگر می خواهیم کرمانشاه متحول شود باید بدانیم که یکسری از مشکلات را داریم، آنها را بپذیریم و برایشان راه حل پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: تحول کرمانشاه خواسته همه است اما باید دست به دست هم دهیم و امور را پیش ببریم.

در همین رابطه