رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج عنوان کرد؛

خروجی دانشگاه‌ها مستقیم به سمت واحدهای صنعتی و تولیدی سوق داده شود

استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالقوه زیادی دارد و باید دانشگاه ها به سمت ارتباط با صنعت حرکت کنند و زمینه اقتصادی کردن و تبدیل ایده‌ها به ثروت اختراعات استان از سوی بخش صنعت فراهم شود.

04 مرداد 1395
کد خبر : 2723
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست بررسی راه‌های تعامل بخش صنعت و دانشگاه توسط مرکز تحقیقات اتاق یاسوج برگزار شد.

جبار کیانی پور، رییس اتاق یاسوج در این نشست گفت: هر آنچه در استان کم داریم و یا نداریم بعلت انجام ندادن فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی است.

وی افزود: نرخ بیکاری در این استان متاثر از نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و باعث شده بالاترین نرخ بیکاری کشور را داشته باشیم.

کیانی پور گفت: باید طوری در استان عمل شود که خروجی دانشگاه‌ها مستقیم به سمت کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی سوق داده شوند.

رییس اتاق یاسوج تصریح کرد: در شرایط فعلی باید با همکاری دانشگاه‌های استان تحقیقات کاربردی در زمینه های مختلف انجام شود و اتاق استان آماده همکاری مشترک با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی استان است.

حل مشکلات ساختاری استان راهکار ساختاری می‌خواهد

محمد سبحانی، سرپرست جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان توسعه پیدا کند.

وی افزود: این استان کمبود نیرو و امکانات ندارد بلکه مشکلات ساختاری دارد که حل آنها راهکار ساختار نیز می خواهد.

سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با 75 واحد و پژوهشکده در سراسر کشور می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه و پیشرفت استان باشد و این سازمان آماده همکاری با صنعت در زمینه‌های مختلف است.

سبحانی اضافه کرد: برای آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی می‌توانیم در جهت ارتقای استان گام‌های مثبت و ارزشمندی برداریم.

زمینه اقتصادی کردن و تبدیل ایده ها به ثروت اختراعات فراهم شود

یوسف نیک روز، رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالقوه زیادی دارد که باید دانشگاه ها به سمت ارتباط با صنعت حرکت کنند و زمینه اقتصادی کردن و تبدیل ایده ها به ثروت اختراعات استان از سوی بخش صنعت فراهم شود.

هجیر کریمی، معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت استان شکاف وجود دارد و علت این مساله اینست که صنعت و دانشگاه دولتی است و اعتقادی به رقابت و بازار ندارندکه در کنار آن کمبود منابع مالی نیز وجود دارد.

کریمی افزود: دانشگاه یاسوج در حال تهیه و تدوین سند علمی و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد است چون در زمینه توسعه فناوری این استان عقب است البته ظرفیت‌های علمی مختلف وجود دارد اما بعلت نداشتن مدل، این ظرفیت‌ها بدون استفاده مانده اند.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد استان کم هستنتد که باید با برنامه ریزی در جهت افزایش این مراکز اقدام شود و بخشی از آن را صنعت می تواند انجام دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج اضافه کرد: شرایط حضور دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شود تا ارتباط صنعت و دانشگاه برای توسعه و رشد استان کهگیلویه و بویراحمد مهیا شود.

موضوعات :
در همین رابطه