رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

از گرما تا افزایش قیمت ذرت دلیل گرانی مرغ

بازار مرغ این روزها به جنجال رسانه‌های خبری تبدیل شده‌است. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران نشان می‌دهد قیمت مرغ طی هفته گذشته کیلویی حدود هزار تومان نسبت به ماه گذشته افزیش یافته‌است.

03 مرداد 1395
کد خبر : 2732
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بازار مرغ این روزها به جنجال رسانه‌های خبری تبدیل شده‌است. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران نشان می‌دهد قیمت مرغ طی هفته گذشته کیلویی حدود هزار تومان نسبت به ماه گذشته افزیش یافته‌است.

بر اساس گزارش ایسنا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ‌داران گوشتی ایران اظهار کرده‌است افزایش قیمت یک‌روزه ذرت و جوجه عامل گرانی گوشت مرغ در بازار است. او پیش‌بینی کرده‌است که با توزیع ذرت دولتی و افزایش جوجه‌ریزی بازار گوشت مرغ طی 20 روز آینده متعادل می‌شود.

محمدعلی کمالی سروستانی گفته‌است: «گرچه جوجه‌ریزی در روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته‌است اما قیمت جوجه یک روزه به بیش از دو برابر رسیده‌است، چرا که تا یک ماه گذشته جوجه یک‌روزه 850تومان بود که امروز به حدود 1800تومان به ازای هر قطعه رسیده‌است. همچنین قیمت ذرت نیز از کیلویی 800تومان به 1050تومان افزایش یافته‌است.»

او با بیان این‌که شرکت پشتیبانی امور دام نیز هر کیلوگرم ذرت خود را حدود 880 تومان عرضه می‌کند که افزایش حدود 30تومانی داشته‌است، اضافه کرد: «در شرایطی‌که قیمت جهانی ذرت تغییری نکرده‌است واردکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصول در بخش خصوصی این قیمت را افزایش داده‌اند که از شرکت پشتیبانی امور دام درخواست کرده‌ایم تا در آینده نزدیک 30هزار تن ذرت را به قیمت دولتی در سه پارت 10هزار تنی در کشور توزیع کند تا قیمت این محصول شکسته شود.»

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ‌داران گوشتی تأکید کرد: «قیمت خرید از مرغ‌دار در شرایط کنونی کیلیویی 5هزار تا 5300تومان است که تولیدکنندگان در این شرایط کمتر از 10درصد سود می‌برند و این در حالی است که تا دو ماه گذشته آن‌ها در فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ 600 تا 700تومان زیان می‌دادند.»

در این بین، خبرگزاری مهر گرمای هوا را عامل افزایش قیمت مرغ دانسته‌است. مهدی‌یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نیز از افزایش 400تومانی قیمت مرغ نسبت به روز گذشته خبر داده و اظهار کرده‌است: «نرخ این کالا امروز در مرکز خرده‌فروشی به 8300تومان رسیده‌است.»

طبق گفته یوسف‌خانی، نرخ مرغ زنده امروز (یکشنبه) 5700تومان اعلام شده‌است. او افزایش گرما را دلیل افزایش قیمت مرغ دانسته‌است. او در این باره گفته‌است: «گرمای هوا باعث شده مرغ‌ها در راه رسیدن به تهران تلف شوند و بار کمی به این استان برسد.»

موضوعات :
در همین رابطه