رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در دیدار هیئت نمایندگان اتاق یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

رفع چالش بیکاری با رونق تولید و همکاری بخش خصوصی

در دیدار اعضای هیئت نمایندگان دور چهارم اتاق یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی بخش خصوصی و راهکارهای تحقق رونق تولید بحث و تبادل‌نظر شد. در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، راهکار رفع چالش بیکاری را رونق تولید و همکاری بخش خصوصی عنوان کرد.

25 فروردین 1398
کد خبر : 28248
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای هیئت نمایندگان دور چهارم اتاق یاسوج به مناسبت آغاز سال جدید با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند؛ در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی بخش خصوصی و راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص «رونق تولید» بحث و تبادل‌نظر شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست با اشاره به برنامه‌های این اتاق در سال جدید، گفت: استراتژی ما در سال جدید رونق بخشیدن به تجارت خارجی به‌خصوص استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان برای توسعه تجارت است.

جبار کیانی‌پور افزود: در همین راستا برنامه داریم کمیسیون تجارت اتاق را بیش‌ازپیش فعال کنیم تا با جدیدت در این مسیر قدم بردارد، شناسایی ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی بازار عراق در اولویت برنامه‌های این کمیسیون خواهد بود.

رئیس اتاق یاسوج در ادامه به برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در سراسر کشور آسیب‌های بسیار جدی به بخش تولید وارد شد که سبب شد بخش خصوصی سال سختی را پشت سر بگذارد.

او ابراز امیدواری کرد: در سال جدید واحدهای تولیدی که به مشکل خورده‌اند و با تأمین سرمایه در گردش امکان بازگشت به چرخه تولید را دارند، شناسایی کرده و با اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش آنها به مدار تولید برگردانده شوند.

رئیس اتاق یاسوج افزود: در سال گذشته مجموعه مدیریت استان در بحث مشکلات مربوط به جرائم بانکی در کنار تولیدکنندگان بودند و امیدواریم در سال جدید نیز به همین منوال از تولید و اشتغال حمایت کنند.

کیانی‌پور ادامه داد: اما متأسفانه در حوزه تأمین اجتماعی بحران‌های بسیار اساسی برای بخش خصوصی و واحدهای تولیدی به وجود آمده است که شرایط را برای این بخش غیرقابل‌تحمل کرده است، امیدواریم در سال جدید مشکلات این بخش نیز حل شوند.

او تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج که امسال چهارمین دوره خود را با تیمی جدید و جوان شروع کرده است این آمادگی را دارد همراه با دولت‌مردان پرتلاش استان، در راه رونق بخشیدن به تولید و فضای کسب‌وکار استان با تمام توان گام بردارد و از تمامی ظرفیت‌های خود در این مسیر نیز استفاده نماید.

پیشنهاد استفاده از روش‌های نوین مالی در بهبود فضای کسب‌وکار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تأکید بر اینکه تقویت رونق تولید و توسعه فضای کسب‌وکار در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: چالش بیکاری با رونق تولید و همکاری بخش خصوصی رفع می‌شود.

علی‌محمد احمدی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ باوجود تحریم‌ها، رونق خوبی در فضای کسب‌وکار در سطح ملی و استانی تجربه شد، افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و صنعت و معدن و بر اساس نتایج پایش وضعیت فضای کسب‌وکار در پاییز ۹۷ تنها وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در کل کشور نسبت به سال قبل بهتر شده است.

او ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته جز ۵ استان برتر در جذب تسهیلات روستایی و عشایری در کشور شد و همکاری بخش خصوصی تا حد قابل‌ملاحظه‌ای در این زمینه دخیل بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار استفاده بخش خصوصی از روش‌های نوین مالی در بهبود فضای کسب‌وکار شد و گفت: تهاتر مالی و بانکی یکی از اقداماتی است که بخش خصوصی می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

احمدی خاطرنشان کرد: فرصت خوبی برای پیمانکاران و بخش خصوصی ایجاد شده که بتوانند بدهی‌های بانکی خود را با دولت تهاتر کنند.

او خواستار ایجاد مدلی از پویایی و همکاری بیشتر بخش خصوصی در سال جدید با دولت شد و گفت: رونق تولید با همدلی بخش‌های دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری به پروژه پاتاوه- دهدشت اختصاص یافت، تصریح کرد: کم‌کاری پیمانکار این طرح پذیرفتنی نیست و می‌طلبد بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها مدیریت بهتری را در پیش گیرد.

احمدی، پرهیز از تصمیمات آنی و احساسی در سال ۹۸ جز سیاست‌های اصلی استانداری در سال جدید عنوان کرد.

موضوعات :
در همین رابطه