رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست سفیر ترکیه و هیات نمایندگان اتاق تبریز مطرح شد

ضرورت تسریع در بازنگری تعرفه‌های ترجیحی میان ایران و ترکیه

دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در ایران به همراه هیاتی متشکل از سرکنسول و رایزن بازرگانی ترکیه در تبریز با هئیت رئیسه و هئیت نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کردند.

27 فروردین 1398
کد خبر : 28302
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در ایران به همراه هیاتی متشکل از سرکنسول و رایزن بازرگانی ترکیه در تبریز با هئیت رئیسه و هئیت نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کردند.

یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در این دیدار با اشاره به این نکته که دیدارهای مستمر مقامات ارشد و فعالان اقتصادی می‌تواند نقش موثری در حل مسائل و مشکلات اقتصادی دو کشور داشته باشد، یادآورشد: متاسفانه با توجه به ظرفیت‌های بالای دو کشور سقف تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور حدود 7 میلیارد دلار است.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که حجم واردات ترکیه حدود 220 میلیارد دلار در سال است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور میزان تعاملات اقتصادی روز به روز افزایش یافته تا به هدف‌گذاری مشخص شده از طرف روسای جمهور دو کشور نایل شوند.

ژائله با تاکید بر این نکته که نمی‌توانیم با راهکارهای ارائه شده در گذشته مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی و تجاری را مرتفع کنیم، گفت: نشست‌های ماهانه و مستمر به منظور ترسیم نقشه راه مناسب برای بهبود روابط اقتصادی دو جانبه ضروری است بنابراین نیاز است که دیدارهای مستمری با سرکنسول ترکیه در تبریز به منظور بهبود بیش از پیش روابط اقتصادی دو جانبه داشته باشیم.

دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در ایران نیز با یادآوری این نکته که حدود 4 ماه است در این مسند قرار گرفته‌ام، اظهار امیدواری کرد که با گسترش همکاری‌های دو جانبه به هدف‌گذاری تعیین شده از طرف روسای جمهور دو کشور در روابط اقتصادی و تجاری نایل شویم.

سفیر ترکیه در ایران با تاکید بر این نکته که نشست‌های کارشناسی به منظور حل مسائل و مشکلات، راهکاری اساسی پیش روی فعالان اقتصادی است، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های مستمر فعالان اقتصادی و مقامات ارشد دو کشور مسائل و مشکلات اقتصادی در حوزه‌های گمرکی، ترانزیتی، تعرفه‌های ترجیحی و ... مرتفع شود.

رضا کامی رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه و عضو هیات رئیسه اتاق تبریز با توجه به سابقه فعالیت‌های اتاق مشترک در جهت رفع موانع و مشکلات مراودات تجاری دو کشور گفت: مهمترین مشکل فعالان اقتصادی دو کشور انتقال ارز و روابط بانکی است. مصوبات و قوانین دو کشور در سطح مدیران اجرایی به علت رفتارهای سلیقه‌ای با مشکل اساسی مواجه است که می‌بایست با اتخاذ تصمیم قاطع در حل مشکلات موجود اهتمام لازم را داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه با اشاره به این موضوع که تعرفه‌های ترجیحی دو کشور ایران و ترکیه توسط مقامات ارشد دو کشور در دست اصلاح و بازنگری است؛ خاطر نشان کرد: در اصلاح و بازنگری تعرفه‌های ترجیحی می‌بایست تسریع شود.

دریا اورس با اشاره به اهمیت اتاق‌های بازرگانی در گسترش روابط اقتصادی دو جانبه، گسترش همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه را عامل اساسی عبور از شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه امریکا بر علیه سایر ملت‌ها خواند و یاد‌آور شد: متاسفانه تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران کشورهای همسایه ایران را به طور غیر مستقیم با تحریم مواجه کرده است.

 

موضوعات :
در همین رابطه