رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

آمار کل گردشگران خارجی در سال 97 اعلام شد

7 میلیون و 800 هزار گردشگری خارجی در سال 97 به ایران آمد

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، سال گذشته به‌رغم اعمال تحریم‌ها شاهد ورود 7 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم.

15 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28558
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، سال گذشته به‌رغم اعمال تحریم‌ها شاهد ورود 7 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم که رشد بیش از 50 درصدی نسبت به سال 96 دارد.

علی‌اصغر مونسان ضمن اعلام این خبر گفت: البته در سال 97 تحریم‌ها روی حوزه گردشگری هم از طریق لغو یا کاهش پروازهای مستقیم خارجی اثر گذاشت، اما خوشبختانه بازارهای منطقه‌ای و چین را به دستور کارمان در جذب گردشگر خارجی قراردادیم و اثرات را خنثی کردیم.
وی گفت: ازنظر گردشگران ورودی از کشور ترکیه به کشورمان حدود 74 درصد رشد را شاهد بودیم و ورودی گردشگران کشورهایی چون ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عراق و عمان نیز با رشد قابل‌توجهی همراه بوده است.
معاون رئیس‌جمهوری برقراری روادید یک‌طرفه در مورد برخی از این کشورها همچون عمان را یکی دیگر از عوامل افزایش سفر گردشگران خارجی به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.
مونسان با اعلام این‌که امسال هم برنامه‌های دقیقی برای افزایش گردشگران چینی طراحی‌شده است، گفت: چین کشوری است که سالانه 120 میلیون گردشگر به خارج می‌فرستد، اما سهم ایران از این رقم بسیار ناچیز و حدود یک هزار و 500 تا یک هزار و 700 نفر است.
وی برنامه میراث فرهنگی کشور را افزایش سهم گردشگران چینی به رقم 2 میلیون نفر اعلام کرد.

در همین رابطه