رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

وقوع حادثه برای دو نفت‌کش در دریای عمان، قیمت نفت را شارژ کرد

صبح امروز، اخباری از انفجار ۲ نفت‌کش در دریای عمان در سر خط خبرگزاری‌ها قرار گرفت و بازار جهانی نفت نیز بلافاصله به آن واکنش نشان داد و قیمت هر بشکه نفت برنت، حدود 4.5 درصد افزایش یافت. البته بازار در ادامه حدود 50 درصد از این افزایش قیمت را اصلاح کرد و قیمت هر بشکه نفت برنت به 61.40دلار رسید.

23 خرداد 1398
کد خبر : 29053
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

صبح امروز منابع محلی عمانی از شنیده شدن دو انفجار پیاپی بزرگ در آب‌های دریای عمان خبر دادند و بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده توسط رسانه‌های محلی این کشور، مشخص شد که دو نفت‌کش در آب‌های عمان مورد هجوم قرار گرفتند.

در ادامه شبکه العالم اعلام کرد: که خبرهای تکمیلی حکایت از این دارد که این دو نفت‌کش نفت خام را از خلیج‌فارس صادر می‌کردند.

منابع محلی پاکستان هم از شنیده شدن صدای انفجار خبر داده و اضافه کردند که دو نفت‌کش لحظاتی پس از شنیده شدن صدای انفجار از کشورهای حاشیه دریای عمان درخواست کمک کرده‌اند.

همچنین منابع محلی در جنوب ایران نیز از وقوع این حادثه در 30 کیلومتری جنوب بندر جاسک در شرق استان هرمزگان خبر داده‌اند که دود حاصل از آن نیز در این بندر قابل مشاهده است.

در این میان پایگاه خبری الحدث به نقل از نیروهای آمریکایی اعلام کرد که نیروی دریایی ایالات‌متحده پس از آگاهی از وقوع حادثه در دریای عمان، در حال جمع‌آوری اطلاعات است. همچنین شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک نهاد دریایی انگلیس اعلام کرد در حال تحقیق درباره حادثه امروز در دریای عمان است که طی آن یک نفت‌کش پیام خطری را برای بندری در امارات ارسال کرد. همچنین

این رسانه مدعی شد یک مقام بندر فجیره امارات و فردی مطلع گفتند نفت‌کشی به نام فرونت الطائر در حال سوختن بوده است. این نفت‌کش حامل محموله نفتی از ابوظبی امارات بود.

رویترز مدعی شد یک نفت‌کش متعلق به شرکت نروژی فرونت لاین در منطقه‌ای دور از سواحل فوجیره امارات هدف یک فروند اژدر قرار گرفته است و در ادامه شبکه المیادین گزارش داد یکی از دو نفت‌کش حادثه‌دیده به‌طور کامل غرق شده است.

هنوز در مورد علت این حادثه اطلاعاتی منتشر نشده و برخی از منابع نیز از اعزام چند فروند بالگرد و شناورهای امدادی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر می‌دهند که به دنبال درخواست کمک انجام شده و خدمه نجات یافته از حادثه فرانت لاین نروژ را به بندر جاسک منتقل کرده است.

شبکه انگلیسی بی.بی.سی نیز مدعی شد ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا هم به دنبال دریافت درخواست کمک، نیروهایی را به محل حادثه اعزام کرده است.

به دنبال وقوع این حوادث، قیمت هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی از محدوده 59.8 دلار وارد روند صعودی شد و ظرف 2 ساعت با رشد 4.5 درصدی به 62.6 دلار برای هر بشکه رسید. در ادامه اما قدری از هیجان بازار کاسته شد و قیمت هر بشکه نفت برنت 50 درصد از رشد خود را اصلاح کرد و پس از رسیدن به قیمت 61.3 دلار، دوباره تا محدود 61.8 دلار بالا رفت.

موضوعات :
در همین رابطه