رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

عضو هیات رئیسه اتاق ایران مطرح کرد

دستگاه‌های موفق و ناموفق در اجرای سند رونق تولید کرمانشاه معرفی می‌شوند

عضو هیات رئیسه اتاق ایران در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، با اشاره به تصویب سند رونق تولید کرمانشاه با آرای حداکثری مدیران استانی، از معرفی ادارات و دستگاه‌های موفق و ناموافق در اجرای این سند خبر داد.

22 تیر 1398
کد خبر : 29447
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با تأکید بر اهمید پایبندی دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی بر سند رونق تولید گفت: در این سند وظایف متعددی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود به بهترین نحو اجرایی شود ضمن اینکه دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز مأموریت‌هایی در این سند دارند و به‌زودی دستگاه‌های موفق و ناموافق در اجرای سند رونق تولید در استان کرمانشاه معرفی می‌شوند.

کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور آیت‌الله علما، امام‌جمعه، هوشنگ بازوند، استاندار و مدیران فرهنگی کرمانشاه برگزار شد، افزود: سند رونق تولید ازنظر بخش خصوصی برگرفته شده و مبانی علمی آن نیز تبیین شده است.

کاشفی با اشاره به بررسی‌های لازم برای تدوین سند رونق تولید کرمانشاه، گفت: پنج محور اساسی در این کار مدنظر قرار گرفته که در صورت اجرا شدن، زمینه رونق اقتصادی استان کرمانشاه را فراهم می‌آورد.

او با بیان اینکه تأثیر این اقدامات در سال‌های بعد مشخص می‌شود، گفت: بهبود فضای کسب‌وکار استان کرمانشاه اولین عاملی است که موجب ایجاد رونق می‌شود و وظایف همه دستگاه‌ها برای تحقق آن مشخص شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران، تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و همچنین کمک به آموزش نیروی کار، بازاریابی و تولید و صادرات این بنگاه‌ها را از دیگر نکات و محورهای اساسی سند رونق تولید اعلام کرد و افزود: ارائه آموزش تخصصی به نیروی کار موجب بهره‌وری بیشتر می‌شود و در سند رونق تولید با جدیت مورد توجه است.

کاشفی تولید بدون بازاریابی را کاری عبث توصیف کرد و متذکر شد: بازاریابی داخلی و خارجی موضوع مهمی است، چراکه مرزی بودن استان کرمانشاه فرصت خوبی برای صادرات ایجاد می‌کند و استفاده از بازارهای خارجی یک فرصت بسیار مناسب و رایگان است و این در حالی است که بازار داخلی نیاز به ایجاد توانمندی خرید دارد و به همین دلیل صادرات برای اقتصاد کشور مؤلفه‌ای اثرگذار است.

او ایجاد هر شغل را موجب برداشت شده بار مالی سالیانه مستقیم و غیرمستقیم 100 میلیون تومانی ب از بودجه عمومی دولت دانست و گفت: سند رونق تولید به استاندار کرمانشاه ارائه داده شده و سعی کردیم توازن و با قوانین تطبیق داشته باشد.

این فعال اقتصادی با تصریح بر اینکه این سند بار مالی برای دستگاه‌ها ندارد، گفت: دستورات اکید استاندار کرمانشاه به ادارات صادر شده و برش سازمانی آن انجام گرفته و به امضای مدیر ارشد اجرایی دولت در استان نیز رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به تصویب این سند با اکثریت آرای مدیران استانی، ادامه داد: کار اجرایی سند آغاز شده و ماهیانه پیشرفت سند را گزارش می‌دهیم.

کاشفی ابراز امیدواری کرد که با اجرای سند رونق تولید، فضای کسب‌وکار و روند توسعه همه‌جانبه استان کرمانشاه بهبود یابد.

در همین رابطه