رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حسین پیرموذن در دیدار با نمایندگان فرهنگی اروپا

سیستم بانکی پاشنه آشیل روابط اقتصادی ایران و قاره سبز

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل استان در دیدار با نمایندگانی از بخش‌های فرهنگی اتحادیه اروپا، گفت: فرصت‌های زیادی برای حضور سرمایه‌گذاران اروپایی در اردبیل و توسعه روابط اقتصادی وجود دارد؛ اما مشکلات بانکی یکی از اصلی‌ترین ایرادات روابط اقتصادی دو طرف است که اروپا باید آن را به‌طور کامل حل‌وفصل کند.

22 تیر 1398
کد خبر : 29448
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: این استان یکی از مناطق توریستی، صنعتی و کشاورزی ایران است که پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه اقتصاد دارد و به‌واسطه نزدیکی به روسیه و اروپا می‌تواند در فرایند توسعه تجارت ایران با اروپا نقش ویژه‌ای ایفا کند.

حسین پیرموذن در نشست مشترک با نمایندگان بخش‌های فرهنگی اتحادیه اروپا افزود: مرز مشترک اردبیل با جمهوری آذربایجان دروازه ورود ایران به بازار این کشور و روسیه است و به‌واسطه زمینه‌های مساعد این استان برای فعالیت اقتصادی، امکان توسعه همکاری‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاران اروپایی در اردبیل وجود دارد.

پیرموذن با تأکید بر اینکه استان اردبیل برای مشارکت و همکاری با تجار و بازرگانان اروپایی آمادگی کامل دارد، افزود: با توجه به آنکه اکثر تکنولوژی ماشین‌آلات صنایع و واحدهای تولیدی استان اردبیل اروپایی است در این حوزه نیز زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌ها موجود است.

رئیس اتاق اردبیل: پس از بدعهدی‌های آمریکا و تحریم‌هایی که علیه ملت ایران اعمال کردند نگرانی‌های اروپا و همچنین شرکت‌های ایرانی برای ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر شده است و با توجه به اینکه بازار ایران با بازار ۴۵۰ میلیون نفری منطقه در ارتباط است و از این حیث برای اروپاییان حائز اهمیت است، امیدواریم که مسئولان کشورهای اروپای سازوکار مناسبی برای توسعه مراودات اقتصادی بین این کشورها با ایران به‌خصوص مسائل بانکی و مالی ارائه کنند.

او تصریح کرد گفت: نکته بسیار مهم کنونی برای ادامه مراودات اقتصادی بین کشورهای اروپایی و ایران به ایراد سیستم بانکی و مالی برمی‌گردد به‌طوری‌که سیستم بانکی اجازه کار همکاری و مراودات تجاری نمی‌دهد به همین دلیل شرکت‌های اروپایی ابتدا باید موضوع مالی را به‌طور کامل حل‌وفصل بکنند.

پیرموذن اعلام کرد: در آینده نزدیک هیئت تجاری از اردبیل به کشورهای اتریش و اسلوونی سفر خواهد کرد یکی از اهداف آن عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهرهای اتریش و اردبیل همچنین حضور در کشور اسلوونی عقد تفاهم‌نامه همکاری با آکادمی زنبورداری این کشور است.

موضوعات :
در همین رابطه