رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ساری در همایش صنعت و معدن استان مازندران

واگذاری میدان اقتصاد به بخش خصوصی باید تسریع شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری در همایش صنعت و معدن استان مازندران با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند در اقتصاد تصدی‌گری کند، گفت: بخش خصوصی برای توسعه صادرات آماده است اما شرایط و زیرساخت‌های آن بدون تغییر رویکرد دولت و تسریع واگذاری میدان اقتصاد به بخش خصوصی فراهم نمی‌شود.

09 مرداد 1398
کد خبر : 29711
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های تولید سه برابر شده و مشکلات زیادی حوزه تولید و صنعت را زمین‌گیر کرده است، گفت: یکی از مشکلات جدی نوسانات نرخ ارز است که قدرت تحلیل و برنامه‌ریزی را از فعالان اقتصادی گرفته بود و تولیدکننده نمی‌داند با چه قیمتی باید تولید و با چه قیمتی عرضه کند.

عبدالله مهاجر دارابی در همایش تجلیل هفته صنعت و معدن استان مازندران افزود: از دیگر مسائلی که تولیدکنندگان را رنج می‌دهد وجود طرح‌های انبوه در حوزه معدن و صنعت است که فراتر از قدرت سرمایه‌گذاری و منابع مالی ایجاد شده و بعضاً ناتمام مانده است.

او با تأکید بر اینکه نیاز است مازندران از نظر معدنی و بهره‌وری در جایگاه مطلوب قرار گیرد، تصریح کرد: در این راستا هزار میلیارد تومان از سوی وزیر صنعت برای ارتقای بهره‌وری معدنی در نظر گرفته شده که می‌تواند فرصت مغتنمی برای رفع برخی کاستی‌ها باشد.

رئیس اتاق ساری با اشاره به مشکلات فراروی و صادرات کالاهای تولیدی، ادامه داد: مازندران با توجه به موقعیت جغرافیای، آمادگی بالایی برای صادرات کالا و محصولات غذایی و باغی دارد اما از ظرفیت‌های خوب مازندران در این حوزه استفاده نشده است.

به گفته مهاجر دارابی، دولت نمی‌تواند در اقتصاد تصدی‌گری کند و در این بخش بازنده خواهد بود پس باید به بخش خصوصی اعتماد کند.

او تأکید کرد: بخش خصوصی برای توسعه صادرات آماده است اما شرایط و زیرساخت‌های صادرات مهیا نیست و این مهم جز با تغییر رویکرد دولت و تسریع واگذاری میدان اقتصاد به بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

موضوعات :
در همین رابطه