رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با حضور وزرای اقتصادی دو کشور

موافقتنامه سرمایه گذاری مشترک ایران و نیکاراگوئه امضا شد

طی دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزیر دارایی و اعتبارات دولتی نیکاراگوئه، موافقتنامه سرمایه گذاری مشترک دو کشور به امضا رسید.

20 مرداد 1398
کد خبر : 29855
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 فرهاد دژپسند در دیدار با وزیر دارایی و اعتباری دولتی نیکاراگوئه، با اشاره به اراده سیاسی محکم دو کشور برای توسعه همکاری ها، ابراز امیدواری کرد، سطح همکاری های اقتصادی دو کشور متناسب با روابط سیاسی آنها عمق و استحکام بیشتری پیدا کند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، سطح روابط اقتصادی دو کشور با یک برنامه ریزی عملی و منسجم، می تواند ظرف کمتر از دو سال به 10 برابر شرایط کنونی افزایش یابد، برخی زمینه های همکاری دو کشور را شامل حوزه های کشاورزی و صنعتی، بیمه ای، بانکی و آموزشی عنوان و برای انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در موارد پیش گفته به نیکاراگوئه اعلام آمادگی کرد.

دژپسند در این دیدار با تاکید بر ضرورت امضای موافقت نامه همکاری های گمرکی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و نیکاراگوئه به منظور توسعه روابط اقتصادی دو کشور، دستور داد، پیش نویس این همکاری ها آماده و برای طرف نیکاراگوئه ای ارسال شود.

ایوان آکوستا وزیر دارایی و اعتبارات دولتی نیکاراگوئه نیز طی سخنانی در این دیدار، روابط دو کشور ایران و نیکاراگوئه را روابطی قدیمی و استراتژیک خواند که شامل حوزه تجاری نیز بوده است. 

وی افزود: ما در این دیدار حاضر شده ایم تا این روابط در حوزه تجاری توسعه بیش از پیش پیدا کند زیرا میدانیم که افزایش همکاری های دو کشور، موجب اشتغالزایی و رفاه برای ملت های دو طرف خواهد شد. 

آکوستا اظهار داشت: ایران شریکی خوب و قوی و کشوری با ظرفیت های بالای اقتصادی، دارای توانمندی قابل توجه در صنعت و تولید محصولاتی چون دارو، لوازم صنعتی و کالاهای واسطه ای سبک و سنگین و بعلاوه یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت خام جهان است.

وی گفت :ایران و نیکاراگوئه محصولات و خدمات مختلفی متناسب با نیازهای یکدیگر تولید می نمایند که بدون نیاز به استفاده از دلار، قابل مبادله بین طرفین است.

در همین رابطه